سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که ائتلاف بین المللی بدون هماهنگی با دمشق هرگز نخواهد توانست بر گروه تروریستی داعش در سوریه پیروز شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "روسیا الیوم"؛ سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه "لوکاشویچ" تاکید کرد که ائتلاف بین المللی بدون هماهنگی با دمشق هرگز نخواهد توانست بر گروه تروریستی داعش در سوریه پیروز شود.

لوکاشوچ توضیح داد که تروریست‌ها، پایه‌های خود را در برخی مناطق سوریه تحکیم می بخشد و ائتلاف بین المللی نتوانسته مشکلات موجود در کوبانی را حل کند.

 وی افزود: ائتلاف بین المللی شهر الرقه که شهروندان سوری در آن نیز حضور دارند را مورد هدف قرار داده است  در این شرایط، بسیار سخت است که معلوم گردد نیروهای تروریستی از این حملات بیشتر خسارت دیده اند یا شهروندان سوری؟!! از این رو به هیچ وجه امید نمی رود که ائتلاف بین المللی بدون هماهنگی با دولت سوریه، بتواند بر تروریست ها پیروز شود.

از طرفی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اشاره کرده است که مهم ترین ماموریت مسکو در شرایط کنونی، استمرار در حمایت از دمشق در مقابله با تروریسم و تلاش هایی است که به دنبال تحقق راه حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک در سوریه، بر اساس مفاد بیانیه ژنو1 و از طریق مذاکرات گسترده بدون سرمشق گرفتن از خارج و وجود هرگونه پیش شرط می باشد.

لوکاشویچ افزود؛ موعد برگزاری نشست نمایندگان سوریه و معارضان در مسکو، هنوز مشخص نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید کرد؛ موعد برگزاری نشست نمایندگان دولت سوریه و معارضان در مسکو هنوز مشخص نشده و اقدامات مقدماتی در حال اجراست؛ او توجه را بدین سمت معطوف داشت که نمایندگان معارضان، مواضعی مختلف دارند و اشاره کرده هرچه حضور نمایندگان معارضان در این نشست بیشتر باشد، سودمند تر خواهد بود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار