معاون امور شهی و محیط زیست منطقه 4 از اجرای پروژه مجسمه‌های شنی با موضوع داستان‌های قرآنی در باغ پرندگان تهران خبر داد.

حمید ناصحی معاون امور شهری و محیط زیست  منطقه 4 در گفتگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌گروه مجسمه سازی بین المللی که قبلا یکی از آثار خود را به سبک شنی در باغ پرندگان  به اجرا در آورده و با استقبال بالای بازدیدکنندگان مجموعه مواجه شد.

وی ادامه داد: پروژه مجسمه‌های شنی با موضوع داستا‌ن‌های قرآنی از جمله اصحاب کهف،‌اصحاب فیل و همچنین پرندگانی که نام آن‌ها در قرآن آورده شده است توسط گروه مجسمه سازی بین المللی در محل باغ پرندگان تهران  در حال طراحی و اجرا است.

ناصحی اظهار داشت:‌مجموعه‌های شنی از جمله انواع مجسمه‌هایی است که در دو دهه اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و تاکنون در بیش از 20کشور جهان از جمله کشورهای اسلامی چون ترکیه و امارات با عنوان "سرزمین مجموعه‌های شنی" مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: شهرداری منطقه 4 اجرای این پروژه‌ را به عنوان یک پروژه هنری و مفهومی با محوریت قرآنی در دستور کار قرار داده است تا بر این اساس شهروندان بتوانند اوقات فراغت پر محتوایی را سپری کنند.

معاون امور شهری و محیط زیست منطقه 4 در پایان مساحت کل پروژه را در فضایی بالغ بر 3هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: مجموعه‌های شنی با  مواد اولیه‌ای چون شن و ماسه و چسب ویژه با ماندگاری بیش از 5سال ساخته می‌شوند که برای حفاظت بیشتر این مجموعه ساخت کابین‌های ویژه نیز در دست طراحی و اجرا است.

همچنین مسیرهای پیاده روی و فضای سبز حاشیه اطراف پروژه مناسب سازی و بازپیرایی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار