مدیر کل دفتر کودکان و مهد‌های کودک بهزیستی کشور از تشکیل پرونده سلامت روانی و اجتماعی مربیان و مدیران و گزینش مربیان مهد‌های کودک و توسعه مهد در مناطق کم برخوردار خبر داد.

 آرزو ذکایی فر ، مدیر کل دفتر کودکان و مهد‌های کودک بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: از 2 سال گذشته، سازمان بهزیستی در راستای یکسان سازی محتوا‌های آموزشی در مهد‌های کودک و بارویکرد توسعه مفاهیم دینی ، کتاب‌هایی در 2 سری 13 جلدی و 10 جلدی ویژه مربیان، مدیران مهد‌های کودک تألیف کرده است و تفاهم نامه‌های معتددی با سازمان تبلیغات و ارشاد اسلامی ، حوزه علمیه در خصوص غنی سازی محتوا‌های آموزشی بارویکرد مفاهیم دینی مهد‌های کودک منعقد کرده است.

وی با اشاره به نظارت در خصوص شیوه اجرای مفاهیم دینی در مهد‌های کودک تصریح کرد: نظارت‌های متعددی در خصوص کیفیت محتوا در مهد‌های کودک اجرا می شود و اگر محرز شود که مهد کودکی برخلاف محتوا‌های مدون عمل می کند برخورد قاطع انجام می شود، چه بسا که در سالیان اخیر بالغ بر 400 مهد در 2 سال اخیر به علت‌های مختلفی از مجله تخلف در شهریه ، فرآیند اجرایی تعطیل شده‌اند.

وی آموزش مربیان را بسیار مهم ارزیابی کرد و اذعان داشت: از آنجایی که کودکان ساعات زیادی را با مربیان صرف می کنند و با توجه به اهمیت سرمایه گذاری معنوی در دوران کودکی لازم است مربی بر طبق آموزه‌های معنوی، اسلامی علم روز آموزش علم روز ببیند. ضمن اینکه یک آئین نامه آموزشی در دوره ‌ای  مقدماتی و تکمیلی باز آموزی ویژه مربیان وجود دارد که مربی بعد از گذران مراحل آموزشی می تواند به فعالیت خود ادامه بدهد.

مدیر کل دفتر کودکان و مهد‌های کودک با اشاره به اهمیت گزینش مربیان افزود، مهد‌های کودک ، حساسیت ویژه‌ای برای سازمان بهزیستی دارد، بدین منظور مذاکرات با هئیت مرکزی گزینش برای انتخاب بهترین فرد در آموزش، کودکان را در بحث گزینش مربیان و مدیران در دستور کار خود قرار داده است که مربیان علاوه بر دستور العمل سازمان بهزیستی و شرایط عمومی و اختصاصی باید تأییدیه گزینش را نیز داشته باشند تا بتوانند در این حوزه به فعالیت بپردازند که حسن خلق و سوابق کاری از اهمیت ویژه‌ای برای سازمان برخوردار است.

ذکایی فر ، برنامه جدید بهزیستی در خصوص سلامت مربیان اشاره کرد و گفت : تشکیل پرونده سلامت روانی و اجتماعی برای مربیان و مهد‌های کودک از سال آینده در دو بازه 6 ماهه اجرا می شود که براساس این طرح هر مربی از یک پروندنه سلامت روانی و اجتماعی برخوردار است که هر 6 ماه حین کار مورد بررسی مجدد قرار می گیرد تا ویژگی سلامت روانی فرد برای سازمان محرز شود و البته شایان ذکر است که قبل از آن هم هر مربی ، گواهی سلامت روانی و جسمی اجتماعی مورد تأیید روانپزشک را دارا بود.

اما این پرونده سلامت کامل مربی را ارزیابی می کند و این برنامه از ابتدای سال 94 کلید می خورد. این مقام مسئول در خصوص توسعه مهد‌های قرآنی و آدینه مهد‌ها تصریح کرد در حال حاضر بالغ بر 200 مهد قرآنی و 240 مدرس قرآنی در حال فعالیت هستند که توسعه مهد‌های قرآنی و همچنین توسعه مهد‌ها در مناطق کم برخوردار را در دستور کار خود قرار داده است .

ذکایی فر، به تفاهم شورای سیاستگذاری ائمه جماعات در خصوص توسعه آدینه مهد‌ها خاطر نشان کرد: سازمان توسعه آدینه مهد‌ها را به منظور فراغ خاطر والدین برای شرکت در نماز جعمه در دستور کار خود قرار داده است .

انتهای پیام/ 
برچسب ها: مهد ، کودک ، مربیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار