شادی، شروع یک رابطه عاشقانه در زوجین

یک روان‌شناس گفت: برای دوام شادی در زندگی، زوجین باید برای انجام کارهای تازه و مثبت، برنامه ریزی کنند.

محبوبه فتاحی روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: یک ازدواج موفق تحت تاثیر عوامل مختلفی است، اما مهم ترین عامل خود زوجین هستند.
 
وی با تاکید بر اینکه برای ورود شادی به زندگی زناشویی راه حل‌های مختلفی وجود دارد، بیان کرد: زوج ها قبل از ازدواج حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و  خوب می دانند در شرایط مختلف چگونه صحبت کنند تا طرف مقابل از شنیدن حرف‌هایشان لذت ببرد، اما متاسفانه این رفتار بعد از ازدواج تداوم نمی‌یابد.
 
این روان‌شناس اظهار کرد: زوجین سعی کنند در زمان مناسب با هم صحبت کنند، زیرا یکی از مواردی که شادی را در یک ازدواج حفظ می کند، رابطه عاشقانه است.
 
وی ادامه داد: زوجین باید لحظه‌های نابی را که در کنار هم هستند با عشق ترکیب کنند تا شادی که هر دو به دنبال آن هستند به دست آورند.
 
فتاحی بیان داشت: زن ها به طور ذاتی در  کنار فرزندان شاد هستند و محبت کردن برای آنها نوعی تفریح و شادی است، اما بعضی از آقایان به این باور رسیدند که با فرزندان خود هم می توانند شادی را تجربه کنند.
 
وی عنوان کرد: روند ثابت زندگی چیز بدی نیست و خیلی از زوجین دوست دارند تا زندگی آنها در یک روال عادی بیفتد اما ساکن  بودن در یک شرایط باعث  ایجاد روز مرگی در طرفین می شود و این حس منفی، شادی ازدواج را از بین می برد.

فتاحی خاطر نشان کرد: برای بادوام ماندن شادی در زندگی، زوجین باید برای انجام کارهای تازه و مثبت برنامه ریزی کنند، سفر را در اولویت زندگی خود قرار دهند و یا حتی با کارهای ساده، اما جدید، هیجان تازه‌ای را به رابطه خود ببخشند.
 
انتهای پیام/ 

برچسب ها: کار ، عشق ، شادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار