مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان گفت: در صورتی که مسئولان راهکاری برای جلوگیری از دامپینگ چین اتخاذ نکنند بازار ایران توسط این کشور اشباع خواهد شد.

عبدالمجید شریفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با برنامه‌ریزی انجام شده، تولید فولاد خام امسال در فولاد خوزستان به مرز 3.5 میلیون تن خواهد رسید.
 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان افزود: در کنار این موضوع، هم‌زمان طرح‌های توسعه‌ای را زیر سقف انجام می‌دهیم تا سال آینده تولیدات بیشتری داشته باشیم.
 
وی در خصوص نحوه فروش شمش تصریح کرد: نحوه فروش شمش در بازار بر اساس بورس است و در واقع قیمت‌ها در بورس به صورت شفاف تعیین و به فروش می‌رسد.
 
شریفی ادامه داد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بورس و ثبت درخواستشان، محصول را به صورت دقیق دریافت کنند.
 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان اظهار داشت: هم اکنون نیاز داخل را به صورت کامل پوشش می‌دهیم و برای تامین نیاز ارزی خود، بخش کمی را صادر می‌کنیم.
 
دامپینگ چین بازار ایران را اشباع خواهد کرد

وی همچنین در خصوص دامپینگ چین گفت: امسال از یک طرف قیمت سنگ‌ آهن در دنیا تقریبا 50 درصد کاهش یافته و از طرفی کاهش قیمت نفت موجب پایین آمدن هزینه انرژی شرکت‌های فولادسازی خارجی شده است.
 
شریفی افزود: به این ترتیب قیمت تمام شده و مصارف داخلی‌شان کاهش یافته که این موضوع باعث شده به راحتی محصولتشان را با قیمت‌های پایین روانه بازار ایران نمایند.
 
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان با تاکید بر اینکه باید مسئولان راهکارهایی را اتخاذ کنند، تصریح کرد: کاری که در دنیا انجام می‌شود وضع عوارض بر صادرات است، از این رو باید متناسب با تصمیمات جهانی عوارضی نیز در ین حوزه در کشور وضع شود.
 
به گفته وی، در صورتی که این اقدام انجام نشود و مراقبت لازم نکنیم بازار ایران توسط چین و روسیه اشباع خواهد شد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار