مسکوکی گفت: استعدادهای نهفته و بکری در زمینه تولید صمغ در کشور وجود دارد و تا 5 سال آینده یکی از قطب‌های مطرح دنیا در این زمینه خواهیم شد.

عبدالمجید مسکوکی، معاونت پژوهشی پژوهشکده علوم صنایع غذایی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: پژوهشکده علوم صنایع غذایی با 9 آزمایشگاه در 5 گروه با توجه به نوع تخصص هر گروه طرح‌های پژوهشی کاربردی را انجام می‌دهد و این طرح‌ها به وسیله محققین و دانشجویان دکترا نمونه‌سازی می‌شود.

وی، با اشاره به نوع طرح‌های اجرایی در پژوهشکده علوم صنایع غذایی عنوان کرد: طرح‌های پژوهشکده علوم صنایع غذایی طرح‌هایی است که در دنیا بر روی آن کار می‌شود که این طرح‌ها با تکنولوژی نوساخته و بومی‌سازی شده است و این پژوهشکده تا سال 85 بالغ بر 100 طرح را اجرایی کرد.

معاونت پژوهشی پژوهشکده علوم صنایع غذایی ادامه داد:‌ در سال 67 تولید زعفران در استان خراسان رضوی 30 تن در سال بود که این میزان پس از انجام تحقیقات بر روی زعفران در پژوهشکده صنایع علوم غذایی به 300 تن در سال رسید و این مسئله حاصل دست‌آوردهای پژوهشگران در کارهای تحقیقاتی به شمار می‌رود.

مسکوکی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص به کارگیری دانشجویان دکترای پژوهش محور در پژوهشکده‌ها عنوان کرد: در پژوهشکده صنایع علوم غذایی از دانشجویان دکترای پژوهش محور استفاده می‌شود و این پژوهشکده با 18 کشور دنیا قرارداد مشترک پژوهشی امضا کرده است.

وی بیان کرد: در صنایع علوم غذایی بر روی صمغ‌ها فرآوری‌هایی به منظور جلوگیری از صادرات آن به صورت خام انجام می‌شود و استعدادهای بسیار نهفته و بکری در این زمینه در کشور وجود دارد و تا 5 سال آینده یکی از قطب‌های مطرح دنیا در زمینه فرآوری صمغ خواهیم شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار