سرلشکر بازنشسته ارتش لیبی از آمادگی خود برای همکاری با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری الرساله نت، سرلشکر خلیفه حفتر نظامی بازنشسته ارتش لیبی که با تشکیل نیروی ویژه با عناصر مسلح وابسته به گروه های مسلح تکفیری در شهر بنغازی در شرق این کشور مبارزه می‌کند، از آمادگی خود برای همکاری با رژیم صهیونیستی خبر داد. 

 خلیفه حفتر که در کنار نیروهای امنیتی لیبی با گروههای مسلح افراطی در شهر مهم و نفت خیز بنغازی مبارزه می‌کند، گفت: «ما آماده همکاری با اسرائیل هستیم واسرائیل تاکنون به  اشکال گوناگون از نیروهای تحت فرمان وی حمایت کرده است». 

جمال سلطان سردبیر روزنامه المصریون مصر به نقل از خلیفه حفتر در پایگاه اجتماعی توئیتر نوشت حفتر بار‌ها آمادگی خود را برای دریافت کمک‌های نظامی و غیره از اسرائیل اعلام کرده است. 

 جمال سلطان افزود خلیفه حفتر در گفتگو با روزنامه کوریره دلا سرا درخصوص دریافت کمک از اسرائیل گفت: "چرا این کار را نکنیم، دشمن، دشمن ما در واقع دوست ما است و می‌توانیم از آنان کمک بگیریم». 

سرلشکر خلیفه حفتر با حمایت مصر و امارات عربی متحد عملیات نظامی بر ضد شبه نظامیان اسلام گرا در مناطق شرق لیبی را رهبری می‌کند و برخی احزاب و گروه‌ها در لیبی، حفتر را به تلاش برای بازگشت نظامی قذافی به قدرت متهم می‌کنند. 

کشورهای غربی و عربی از حفتر در جنگ علیه گروههای مسلح تندرو در لیبی، پشتیبانی می‌کنند. این در حالی است که دادگاه قانون اساسی لیبی با صدور حکمی پارلمان این کشور را که از خلیفه حف‌تر حمایت می‌کرد، منحل کرد. 

در در گیری‌های چند ماه گذشته نیروهای امنیتی لیبی با حمایت نیروهای تحت امر خلیفه حفتر در شهر بنغازی، شمار زیادی از افراد مسلح کشته شدند و درگیری‌های شدید میان طرفین در مناطق مختلف بنغازی همچنان ادامه دارد.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار