"فریبا داوودی" رئیس میراث فرهنگی دامغان در سال جاری بازدید گردشگران خارجی 200 نفر و داخلی بیش از هزار نفر بوده که نسبت به گذشته از رشد چشمگیری برخوردار است.

"فریبا داوودی" رئیس میراث فرهنگی شهرستان دامغان در خصوص حضور گردشگران خارجی و بازدید از آثار تاریخی این شهرستان در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: در سال جاری نسبت به سال‌های گذشته استقبال گردشگر خارجی و داخلی از آثار شهرستان دامغان قابل قبول و خوب بوده است.
 
داوودی ادامه داد: تاکنون 200 گردشگر خارجی و بیش از یک هزار نفر گردشگر داخلی از آثار تاریخی نظیر تپه حصار، باروی دامغان، پیر علمدار و چشمه علی بازدید کرده‌اند که بیشترین بازدید از تاریخانه دامغان بوده است.
 
این مقام مسئول اظهار داشت: بنای تاریخی دامغان قدمتی از اوایل اسلام (نیمه دوم قرن دوم هجری قمری) که ویژگی منحصر به فرد آن در کشور بی نظیر است، زیرا تنها مسجد تاریخی است که رواق و گنبد ندارد.
 
داوودی تصریح کرد: مسجد یا بنای تاریخی (تاریخچه دامغان) مرمت استحفاضی بر روی آن صورت گرفته است و در حال حاضر بیشتر جنبه گردشگری دارد تا کارکرد مذهبی.
 
وی عنوان کرد: در روز 27 ماه مبارک رمضان بر اساس اعتقادات محله و حتی عموم شهرستان مراسم کیسه دوزی بعد از اقامه نماز ظهر و عصر برگزار می‌شود که طبق آن مراسم اعتقاد بر این است با دوخت کیسه حاجات حاجتمندان برآورده می‌شود.
 
رئیس میراث دامغان خاطرنشان کرد: شهرستان دامغان دارای هویت تاریخی و قدمتی کهن است و این شهر را در گذشته با عنوان شهر صد دروازه می‌شناختند.
 
داوودی افزود: حضور 200 گردشگر خارجی و هزار گردشگر داخلی در مقایسه با مناطقی که با وجود آثار تاریخی بیشتر ولی استقبال کمتری شده است، از اهمیت آثار و برخورد مردم این دیار با گردشگران حکایت دارد.
 
رئیس میراث دامغان بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا در حوزه‌ گردشگری و معرفی بیشتر داشته‌های فرهنگی تاریخی شهر دامغان، باعث رشد صنعت گردشگری و ارتقای فرهنگ شهرستان شود.
 

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.