"ابراهیمی نژاد" مدیر کل میراث کرمان از خرید کاروانسرای قاجاری که مالک شخصی دارد و تغییر کاربری آن‌ها جهت جذب گردشگر در سطح استان خبر داد.

علی ابراهیمی نژاد، مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان در خصوص خرید کاروانسرای "چهار سوق" و تغییر کاربری آن در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: در صدد خرید کاروانسرای چهار سوق با قدمتی از دوره قاجاریه و تغییر کاربری آن به منظور جذب گردشگر هستیم.
 
ابراهیمی نژاد ادامه داد: کاروانسرای "چهارسوق" در مالکیت چند نفر است که طی صحبت‌های انجام شده این افراد با فروش کاروانسرا و تغییر کاربری آن موافقت کرده‌اند.
 
این مقام مسئول اظهار داشت: کاروانسرای "چهارسوق" در مجاورت و ما بین دو بازار (بازار کرمان و بازار قلعه محمود) از قابلیت بالایی برخوردار است که اعم از مرکز تجاری و یا مکان اقامتی به شیوه سنتی از آن استفاده شود.
 
مدیر کل میراث کرمان خاطرنشان کرد: خرید مکان‌های تاریخی این چنینی کاری دشوار و نشدنی است، مگر از اعتبارات استانی برای خردی اقدام کنیم.
 
ابراهیمی نژاد بیان کرد: شهرداری کرمان و استانداری، ابراز تمایل دارند که برای خرید کاروانسرای "چهارسوق" به منظور جذب گردشگر و معرف داشته‌های تاریخی استان اقدام شود.
 
مدیر کل میراث کرمان تاکید کرد: علاوه بر بالا بودن قیمت خرید کاروانسرای "چهارسوق" در بخش نگهداری و مرمت آن نیز نیازمند هزینه بالایی هستیم، زیرا بخش اعظمی از کاروانسرا به شدت نیازمند مرمت اضطراری است.
 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار