نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: نیمی از نامه‌های درخواستی شهروندان به اعضای شورا مرتبط با معلولان است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراندر ادامه جلسه علنی امروز  مجتبی شاکری، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، پس از توضیحات هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص اقدامات و برنامه‌های این سازمان جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی با بیان اینکه باید بودجه مورد نیاز جهت ساخت مکان‌های مورد نیاز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شود، افزود: لازم است که بودجه موردنیاز درقالب یک لایحه به دولت ارائه شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از عوارض پرداخت شده شهروندان تهرانی به مصرف بسیاری شهروندان غیر تهرانی به جهت مهاجر پذیر بودن تهران اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: لازم است دولت در خصوص تامین این بودجه‌ها تمهیدات لازم را بیاندیشد .

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به روز جهانی معلولان و مسائل و مشکلات این افراد، تصریح کرد: بیش از نیمی از نامه هایی که به اعضای شورای شهر می‌رسد در خصوص رسیدگی به وضعیت معلولین است که شاید مهم‌ترین دلیل عدم حل مشکلات این افراد توسط سازمان بهزیستی به دلیل عدم وجود منابع کافی باشد که باید این  امر مورد توجه دولت و مسئولان قرار گیرد چرا که آینده امروز ما در گرو کاهش آسیبهای اجتماعی معلولان بوده و سرمایه‌گذاری‌های لازم برای فردای این افراد باید صورت پذیرد.

شاکری با ابراز تاسف از اینکه کمتر کتاب‌ و فیلم و جشنواره‌ای در خصوص معرفی توانمندی این افراد وجود دارد، خاطر نشان کرد: باید در نظر داشت که معلولان نه تنها انسان‌های منفعل و زمین‌گیر نیستند بلکه افراد بسیاری از آنها افراد شایسته و بزرگی هستند که می‌توانند جامعه را با خود بکشند.

دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران پس از توضیحات مجتبی شاکری،  با بیان اینکه بخش اعظمی از عوارض پرداخت‌ شده توسط تهرانی،‌عوارض ملی است و صرفا به شهر تهران تعلق ندارد، افزود: ما نباید از نظام اردوگاهی برخوردار باشیم ضمن اینکه مددکاری به شیوه فعلی نیز پاسخگوی نیازها و کاهش آسیب‌ها نخواهد بود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد مجتبی شاکری، در خصوص در نظر گرفتن بودجه مورد نیاز برای رفع کاهش‌های آسیب های اجتماعی به خصوص در حوزه‌ معلولان باید در بودجه پیش بینی شود، خاطر نشان کرد: باورمان این است که هر چه سریعتر باید مشکلات قانونی مرتفع شده و با کار اجرایی مشترک بتوانیم مسائل فعلی در این حوزه را به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار