رئیس جمهور امریکا در حال بررسی شخصیات های بلند پایه ای از جمله اشتون کارتر برای پست وزارت دفاع می‌باشد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این خبرگزاری در گزارشی به نقل از برخی منابع اعلام کرد که اوباما درحال بررسی انتخاب نامزدهایی از شخصیت های بلندپایه است تا جایگزین "چاک هیگل " وزیر دفاع مستعفی آمریکا گردند.

بر اساس این گزارش، اوباما در حال بررسی فهرستی است که شامل نام "اشتون کارتر " معاون سابق وزیر دفاع آمریکا نیز است. به نظر می رسد که وی شانس بیشتری را پس از "میشله فلورنوی" مقامی در وزارت دفاع آمریکا  برخوردار است.

گفتنی است کارتر منصب معاونت وزارت دفاع را از اکتبر 2011 تا دسامبر 2013 برعهده داشته است.

رویترز در ادامه نوشت: احتمال می‌رود که اوباما در حال بررسی گزینه‌های دیگری از جمله"جی جانسون" وزیر امنیت داخلی کنونی آمریکا، "ریچارد دانزیگ" وزیر نیروی دریایی آمریکا  و "کورت کمپبل" معاون آسیا –اقیانوسیه وزارت خارجه باشد.

رویترز همچنین به نقل از یک منبع که نامی از آن نمی برد اعلام کرد که انتخاب وزیر دفاع جدید آمریکا در طی چندروز آینده و احتمالا در این هفته و یا هفته آینده صورت می‌پذیرد.

گفتنی است، چاک هیگل هفته گذشته، تحت فشار و پس از در اختیار داشتن پست وزارت دفاع آمریکا به مدت کمتر از دو و نیم سال، استعفا کرد.

وی در گفتگو با همکارانش اعلام کرده بود که از استراتژی دولت اوباما در قبال عراق و سوریه و از اینکه هیچ تأثیری در تصمیم گیری ها ندارد، احساس سرخوردگی می‌کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار