70 تا 80 درصد صدمات در جنگ و زلزله‌ها و بسیاری دیگر از حوادث غیر مترقبه، مربوط به حوزه ارتوپدی بوده و در واقع آسیب‌های استخوانی و مفصلی در این حوادث بسیار شایع است.

محمد تکبیری دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: در کشورمان به دلیل بالا بودن آمار تصادفات و همچنین بروز قابل ملاحظه حوادث طبیعی نظیر زلزله، موارد آسیب‌های استخوانی و مفصلی بسیار قابل ملاحظه است.

وی تاکید کرد: 70 تا 80 درصد صدمات در جنگ و زلزله‌ها و بسیاری دیگر از حوادث غیر مترقبه، مربوط به حوزه ارتوپدی بوده و در واقع آسیب‌های استخوانی و مفصلی در این حوادث بسیار شایع است.

تکبیری گفت: در تصادفات ناشی از وسایل نقلیه نیز اغلب آسیب‌ها مربوط به استخوان‌ها و مفاصل بدن است که متاسفانه در موارد قابل ملاحظه‌ای آسیب به وجود آمده موحب بروز ناتوانی دائمی در فرد می‌شود.

وی با بیان اینکه سرعت عمل و درمان به موقع و زودرس آسیب‌های استخوانی و مفصلی در حوادث غیر مترقبه و تصادفات بسیار مهم است، یادآور شد: متأسفانه برخی از بیماران برای آسیب‌های ارتوپدی خود خیلی دیر به پزشک مراجعه می‌کنند که این موضوع می‌توان موجب تشدید و خطرناک شدن عارضه و دشوار شدن و حتی شکست درمان شود.



انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار