رسانه های صهیونیستی از درمان بیش از 1000 فرد مسلح سوری، که با دولت سوریه در جنگ هستند، در بیمارستان‌های اسرائیلی خبردادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، نیروهای اسرائیلی سه پیکارجوی مجروح گروه‌های تکفیری که با دولت سوریه در جنگ هستند را به بیمارستان‌های اسرائیلی منتقل کرده‌اند. 

بنا به گزارش روز گذشته رسانه‌های اسرائیلی، دو پیکارجوی تکفیری به بیمارستان نهاریا واقع در الجلیل منتقل شدند و نفر سوم نیز در بیمارستان پوریا واقع در شهر ساحلی طبریه پذیرش شد. 

این گزارش همچنین فاش ساخت بیش از ۴۴۹ پیکارجوی مجروح در بیمارستان نهاریا مداوا شده‌اند. 

رسانه‌های اسرائیلی ماه گذشته اعلام کردند: «بیمارستان پوریا تا کنون بیش از ۱۲۴ فرد مجروح از سوریه را درمان کرده است.» 

بر طبق مدارک منتشره از سوی بیمارستان‌های اسرائیلی، ارتش اسرائیل تا سپتامبر ۲۰۱۴ برای درمان پیکارجویان مورد حمایت خارج که در جنگ با نیروهای دولت سوریه مجروح شده‌اند، ۱۰ میلیون دلار هزینه کرده است که این مبلغ از محل بودجه ارتش اسرائیل تامین شده است. 

 «ایهود یاری»، مفسر سیاسی اسرائیلی در ماه اکتبر گفت رژیم تل آویو بیش از هزار و ۴۰۰ پیکارجوی مجروح سوریه را درمان کرده است. 

یاری افزود برخی از گروه‌های پیکارجوی فعال در سوریه با ارتش اسرائیل در تماس هستند و با مقامات ارتش اسرائیل در طبریه مخفیانه دیدار کرده‌اند. 

 «محمد بدیع»، یکی دیگر از سران مخالف دولت سوریه در فوریه ۲۰۱۴ در گفتگو با رسانه‌های اسرائیلی اعلام کرد مخالفان سوریه از بازدید «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر اسرائیل از یک بیمارستان صحرایی در بلندی‌های اشغالی جولان در ۱۸ فوریه تشکر می‌کنند. 

اخبار کانال ۲ اسرائیل اخیرا تصاویری را از یک بیمارستان صحرایی مخفی اسرائیلی در بلندی‌های جولان پخش کرد که در چند ماه گذشته بیش از ۷۰۰ سوری از جمله پیکارجویان در آن مداوا شده‌اند. 

سوریه از مارس سال ۲۰۱۱ عرصه خشونت‌های مرگبار بوده است. قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از پیکارجویان مخالف دولت سوریه حمایت می‌کنند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار