دیدار تیم های بسکتبال مهرام و دانشگاه آزاد با پیروزی شاگردان شاهین طبع و رویارویی مستقیم مربیان دو تیم به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ شکست مهرام، برد دانشگاه آزاد، ششمین پیروزی پیاپی پتروشیمی بندرامام و برد خارج از خانه هفته الماس قزوین در هفته هفتم سوپرلیگ بسکتبال تنها 2 تغییر در جدول رده بندی به همراه داشت: 1- صعود یک پله ای پمینا اصفهان 2- سقوط یک پله ای نفت آبادان

 اولین تجربه باخت مهرام 

تیم دانشگاه آزاد تهران طعم شکستی را که چند هفته قبل در قزوین تحمل کرده بود به مهرام یکی از دو تیم بدون باخت لیگ نشان داد. 

مهرامی ها که با 2 پرتاب 3 امتیازی مهراد آتشی بازی را شروع کرده بودند در کوارتر اول با نتیجه 19 بر 16 برنده شدند اما حامد حسین زاده که جواب اولین پرتاب 3 امتیازی آتشی را داده بود در اواسط کوارتر بعدی با 3 پرتاب 3 امتیازی پیاپی دانشگاه را پیش انداخت.

هر چند سجاد مشایخی در ادامه برای مهار حسین زاده به میدان آمد اما دانشگاه آزاد با 18 امتیاز و 2 ریباند حسین زاده با نتیجه 39 بر 32 در نیمه اول برنده شد.

مهراد آتشی و فرید اصلانی با 8 امتیاز بهترین بازیکنان مهرام بودند.

4 خطای ساهاکیان در 10 دقیقه

آرن داودی که یک بار در هفته قبل بعد از مدت ها مصدومیت بازی کرده بود از 2 دقیقه آخر کوارتر اول وارد بازی شد. اوشین ساهاکیان هم که تنها 10 دقیقه در این نیمه بازی کرده بود تا پایان نیمه اول 4 خطایی شد. 

ساهاکیان در زمان رفتن به رختکن نسبت به تفاوت تعداد خطاهای اعلام شده برای دو تیم اعتراض داشت.

در این نیمه 19 خطا از بازیکنان مهرام و 9 خطا از بازیکنان دانشگاه آزاد ثبت شده بود. 

مهرامی ها در بازگشت دفاع بهتری انجام داده و کوارتر سوم را هم با نتیجه 21 بر 19 بردند. 

حواشی بازی که از نیمه اول آغاز شده بود در این نیمه به اوج رسید و بازی هم چند بار مساوی شد. 

سجاد مشایخی، اوشین ساهاکیان و موسی نبی پور از مهرام در کوارتر آخر 5 خطایی شدند. محمد حسن زاده و روزبه ارغوان هم در فاصله کمتر از یک دقیقه در تیم دانشگاه آزاد با پنجمین خطای خود مواجه شدند.

در نهایت با پنالتی آرن داودی بازی با نتیجه 77 بر 70 به نفع دانشگاه آزاد تمام شد.

حواشی مسابقه

دولو سرپرست فدراسیون بسکتبال برای تماشای این بازی به سالن آزادی آمده بود.

مصطفی هاشمی سرمربی مهرام در دقیقه چهارم بازی به خاطر صحبت با بازیکنان تذکر دریافت کرد.

در کوارتر دوم بازی اوشین ساهاکیان بعد از برخورد با روزبه ارغوان به زمین افتاد و پس از آن برای دقیقه ای با درد پا داخل زمین ماند اما بعد از حمله دانشگاه آزاد تعویض شد.

آرمان زنگنه که بعد از یک خطا در دقیقه 17 به 3 خطا رسیده بود از کادرفنی درخواست تعویض کرد و بعد از نشستن روی نیمکت به هم تیمی های خود معترض بود که دستیاران هاشمی از وی خواستند، ساکت باشد.

حسین رحمتی و محمد حسن زاده بازیکنان دانشگاه آزاد هم در کوارتر سوم با یکدیگر به خاطر از دست دادن یک حمله بحث داشتند.

اعتراض شاهین طبع به ناظران مسابقه

مهران شاهین طبع سرمربی دانشگاه آزاد در اواسط کوارتر سوم به ناظران مسابقه شکایت داشت که چرا مصطفی هاشمی سرمربی حریف از محوطه فنی خود خارج شده و با حرکاتش قصد تحریک داوران را دارد؟ این حرکت شاهین طبع با یک خطای تکنیکال جریمه شد.

سجاد مشایخی که معمولا در طول 40 دقیقه بازی های مهرام هیچ صدایی از او به گوش نمی رسد بعد از خطای پنجم خود روی نیمکت اعتراض می کرد.

آرمان زنگنه در صحنه ای که اعتقاد داشت هیچ برخوردی با آرن داودی نداشته اما وی خود را به زمین پرت کرده است به شدت معترض بود، هر چند داوران هم خطای وی را نگرفته بودند. 

داودی دقایقی بعد حرکت مشابهی را در زمین خودی انجام داد.

موسی نبی پور در 30 ثانیه آخر بازی به صورت مرادی نسب بازیکن دانشگاه آزاد زد و با خطای پنجم از بازی بیرون رفت.

مصطفی هاشمی و مهران شاهین طبع در پایان بازی و زمان دست دادن اعضاء دو تیم قصد درگیری با یکدیگر را داشتند که تعداد زیاد اطرافیان مانع این جریان شد.

انتظار طولانی خبرنگاران تلویزیونی

چندین حرکت زیبا در طول بازی از بازیکنان دو تیم صورت گرفت. توپربایی و گل وحید دلیرزهان در دقیقه سیزدهم، حرکت مشابه از رسول مظفری در دقیقه 17، پرتاب های 3 امتیازی پیاپی حامد حسین زاده، پرتاب 3 امتیازی آرن داودی و پاسخ سریع سعید داورپناه در پایان کوارتر سوم، دانک روزبه ارغوان و مواردی از این دست مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت.

بازیکنان و کادرفنی هر دو تیم به مدت بیش از نیم ساعت خبرنگاران تلویزیونی و مکتوب را برای انجام مصاحبه منتظر گذاشتند.

مهران شاهین طبع در نهایت برای مصاحبه به جایگاه خبرنگاران نیامد اما مصطفی هاشمی که وارد جایگاه شده بود، تاکید کرد که با وجود ضعف های فنی موجود، بازی از حالت فنی خارج شده و وارد حاشیه شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار