رئیس پژوهشکده صنعت بیمه :

طرح انتقال سوابق از خودرو به شخص در بیمه شخص ثالث در حد پژوهش باقی ماند

مهدوی گفت: بررسی طرح انتقال سوابق از خودرو به شخص در بیمه شخص ثالث در پژوهشکده انجام گرفت اما متاسفانه این طرح انجام نگرفت و در حد پژوهش باقی ماند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ غدیر مهدوی رئیس پژوهشکده صنعت بیمه صبح امروز در نشست خبری همايش ملي بيمه و توسعه گفت: متاسفانه در صنعت بیمه به مانند سایر حوزه ها فعالیت نشده است، در نتیجه نیاز به پژوهش و بررسی بیشتری در این زمینه وجود دارد.
 
وی افزود: در همین راستا 40طرح برای بررسی به پژوهشکده سپرده شده که  از این تعداد تاکنون 16 طرح پژوهشی به پایان رسیده است و نتایج آن در کنفرانس سالیانه بیمه و توسعه رونمایی خواهد شد.

مهدوی با بیان اینکه از جمله طرح های مورد بررسی می توان به نرخ نامه مشورتی اشاره کرد که حاصل تلاش های پژوهشگران در این صنعت است، گفت: ضریب نفوذ بیمه در سال 90، 1.37 درصد، در سال 91، 1.85 درصد و در سال 92 ، 1.73 درصد است و دلیل کاهش ضریب نفوذ بیمه در سال گذشته، حاصل تقسیم حق بیمه تولیدی بر تولید ناخالص داخلی است و به دلیل تغییرات در تولید ناخالص داخلی شاهد کاهش این میزان بودیم و براساس اعلام بانک مرکزی تولید ناخالص داخلی کشور در سال 92 افزایش یافت و موجب شد ضریب نفوذ بیمه کاهش یابد.

رئیس پژوهشکده صنعت بیمه در ادامه اظهار داشت: پروژه بازنگری بیمه اتومبیل و مالیات بر ارزش افزوده در صنعت بیمه از جمله طرح هایی است که مورد پژوهش و بررسی قرار گرفت و سعی شد با بررسی فاکتورهای تاثیرگذار در بیمه اتومبیل سایر کشورها، راه کارهای مناسبی در این زمینه ارائه شود.

وی در خصوص نتایج بررسی های طرح انتقال سوابق از خودرو به شخص در بیمه شخص ثالث گفت: بررسی طرح انتقال سوابق از خودرو به شخص در بیمه شخص ثالث در پژوهشکده انجام شد اما متاسفانه این طرح انجام نگرفت و در حد پژوهش باقی ماند.  

غدیر مهدوی رئیس پژوهشکده صنعت بیمه از برگزاری بیست و یکمین همایش ملی و هفتمین همایش بین المللی بیمه و توسعه در سیزدهم آذرماه 93 همزمان با روز ملی بیمه خبرداد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیمه ، شخص ، ثالث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار