واحدی با اشاره به اینکه صنعتی سازی در ساخت و ساز تنها 5 درصد است گفت: متاسفانه در پروژه مسکن مهر سری سازی کردیم در صورتی که می‌توانستیم صنعتی‌سازی در این پروژه را افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ فریبرز واحدی در سیزدهمین مجمع عمومی سالیانه سازمان نظام کاردانی ساختمان با اشاره به اینکه اولین مشکل این سازمان نبود استقرار در یک مکان مناسب است، گفت: کار اساسی در حوزه نظام مهندسی استان تهران شروع کرده‌ایم و تغییرات ساختاری را در دست اقدام داریم.

وی با اشاره به اینکه چرخه ساخت و ساز در کشور معیوب است، گفت: کیفیت ساختمان در همه ابعاد از جمله ایمنی عمر کیفیت پایین آمده و شاهد ایرادات اساسی هستیم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه تصریح کرد: ساخت و ساز در کلان شهری مانند تهران با ایرادات بسیاری رو برو است.

وی در ادامه گفت: باید کار ساخت و ساز توسط افراد مختصص انجام شود و به دنبال این هستیم تغییرات اساسی در حوزه نظارت بر عملکرد و بهبود ارتقا ساخت وساز شهری داشته باشیم.

واحدی در ادامه افزود: از صد در صد ساخت و ساز 30 تا 40 درصد در شهر تهران انجام می‌شود.

مدیر کل راه و شهر سازی تهران با اشاره به اینکه انتقال دانش و تجربیات باید انجام شود، گفت: حضور افراد متخصص در ساخت و ساز ضروری است و حضور کاردان ها تحول عظیمی در این بخش ایجاد می‌کند.

واحدی با اشاره به اینکه تا پایان سال نظام‌نامه ای تدوین می‌کنیم، گفت: بر اساس این نظام‌نامه روند ساخت و ساز و منظر شهری بهبود می‌یابد و مدیریت مناسبی بر ساخت و ساز کشور حاکم می‌شود.

واحدی با اشاره به اینکه صنعتی سازی در ساخت و ساز تنها 5 درصد است، گفت: متاسفانه در پروژه مسکن مهر سری سازی کردیم، در صورتی که می‌توانستیم صنعتی‌سازی  در این پروژه را افزایش دهیم.

وی در ادامه توضیح داد: مسکن مهر فرصت بسیار مناسبی بود که کاردانها را در این پروژه به کار گیریم ولی متاسفانه این فرصت را از دست دادیم.

واحدی در ادامه خاطر نشان کرد: استقرار جدی کاردانها باید تا پایان سال عملیاتی شود و بخش مهندسی نظام مند شود.

مدیر راه و شهرسازی استان تهران در ادامه خاطر نشان کرد: حضور کاردانهای فنی و معماران تجربی در شناسنامه فنی و ملکی باید ضروری شود و این اشخاص در ساخت و ساز حضور جدی داشته باشند.

وی در ادامه یادآور شد: حضور کاردانها عمر ساختمانها را افزایش می‌دهد و در حال حاضر عمر ساختمانها سی سال بیشتر نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنعتی ، مسکن ، کاردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار