از خنگ شدن تا چرب شدن کبد!

بنا بر تحقیقات انجام‌شده چاقی یک پدیده جهانی است که با روند صعودی تعداد مبتلایان به آن در تمامی کشورها رو به افزایش است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران یکی از مهم‌ترین دلایل چنین پدیده‌ای افزایش استفاده از انواع شیرینی‌ها و قندهاست، این مواد علاوه بر اینکه موجب چاقی می‌شوند خطر ابتلا به بیماری‌هایی هم چون دیابت را افزایش می‌دهد. با توجه به آسیب‌هایی که مصرف قند می‌تواند برای انسان به دنبال داشته باشد.

 

 چهار دلیل اصلی کنار گذاشتن قند از رژیم غذایی :

قند زیاد انسان را خنگ می‌کند
غذاهایی که قند آن‌ها بالاست موجب ترشح هورمون‌هایی خاص می‌شود، این هورمون‌ها پیام گرسنگی به مغز ارسال می‌کنند. درواقع این پیام‌ها به‌نوعی مغز را فریب می‌دهند و شما را به فردی پرخور بدل می‌کنند.


قند موجب پیری زودرس می‌شود
قندها هنگامی‌که وارد خون می‌شوند به رادیکال‌های اکسیدکننده آزادی تبدیل می‌شوند که این رادیکال‌ها به سلول‌ها آسیب می‌رسانند و روند از بین رفتن آن‌ها را تسریع می‌کنند. درواقع فرد سریع‌تر ازآنچه باید پیر می‌شود، هم‌چنین این فرآیند شیمیایی احتمال بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.


قند موجب تیره شدن بافت‌های بدن می‌شود
بدن انسان هم مانند آهن دچار زنگ‌زدگی می‌شود، اما این زنگ‌زدگی در بافت‌های او اتفاق می‌افتد. زنگ‌زدگی یعنی قهوه‌ای شدن بافت و نسوج بدن که در اثر فرآیند شیمیایی به نام میلارد رخ می‌دهد. مصرف بیش از اندازه قند به معنای سرعت بخشیدن به چنین فرآیندی است.


قند زیاد کبد شما را چرب می‌کند
اگر شما حجم زیادی از شکر را در طول روز دریافت کنید، کبد شما بخشی از آن قند را به چربی تبدیل می‌کند. تجمع چربی‌ها در کبد منجر به بروز بیماری‌های مزمنی در این عضو حیاتی بدن می‌شود.

 

سلامانه
برچسب ها: خنگ ، چرب ، کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار