برپايي اردوگاه هايي براي اسكان زائران و اعزام ۱۵ اكيپ امداد رساني و خدماتي در نقاط مختلف كربلا توسط جمعيت هلال احمر عراق و ايران از جمله اين اقدامات است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،حميد مسلم الطرفي، مدير گروه جمعيت هلال احمر عراق در اين باره گفت: سه اردوگاه بزرگ به منظور اسكان زوار در شب در محل ورودي‌هاي كربلا، بغداد، نجف اشرف و شهر بابِل برپا شده كه هر كدام شامل دو چادر بزرگ، ۲۵ چادر معمولي و يك تيم پزشكي است.

وي افزود: تعدادي تيم پزشكي و خدمات رساني در شهرستان طويريج از يك اكيپ در منطقه الدعوم، يك اردوگاه در منطقه الطار در شهرستان عين التمر و يك اكيپ امداد و نجات و خدمات رساني در روستاي زكاريط تدارك ديده شده است.

اين مقام مسؤول عراقي تصریح کرد: هشت تيم خدمات و امداد رساني نيز در مركز شهر كربلا مستقر شده كه يك تيم براي آقايان در بخش بين الحرمين، دو تيم براي آقايان و بانوان در ميدان البلوش، دو تيم مردانه و زنانه در القربه، يك تيم نزديك فندق الباقر (هتل امام باقر عليه السلام) و دو تيم سيار در حرم‌هاي مطهر حضرت عباس و امام حسين عليهما السلام مي‌باشند.

 مسلم الطرفي بيان داشت: لوازم پزشكي و دارويي براي اكيپ‌هاي ثابت و سيار تهيه شده و ۱۰۰ برانكار به منظور انتقال مجروحان در شرايط اضطراري و حوادث احتمالي توزيع شده است.

وي همچنين از به كارگيري كامل نيروهاي انساني و تجهيزات گروه هلال احمر خبر داد و گفت: ۳۵۰ داوطلب به منظور ارائه خدمات امدادي و درماني به اردوگاهها و اكيپ‌ها اعزام شده اند كه ۸۰ نيروي متخصص از گروه هلال احمر به كار آنها نظارت دارند.

مسلم الطرفي ادامه داد: يك كادر پزشكي از جمعيت هلال احمر ايران شامل ۱۰۰ پزشك و پرستار در اين طرح مشاركت دارند و بيان داشت كه چهار اكيپ مشترك از جمعيت هلال احمر عراق و ايران در كربلا و نجف اشرف مستقر خواهند شد.

وي خاطر نشان کرد: اين طرح از هفتم ماه صفر شروع شده و تا بيستم اين ماه به مدت ۱۴ روز ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/
برچسب ها: تشریح ، اردوگاه ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار