تنگ مخدان در استان بوشهر و در جنوب روستایی به همین نام در ارتفاع 400 متری از سطح دریا واقع است. طول این تنگه در حدود 3 کیلومتر است و در کف آن رود کوچکی که از ارتفاعات و چشمه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرد جریان دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،تنگ مخدان در استان بوشهر واقع است. تنگ مخدان در جنوب روستایی به همین نام و در ارتفاع 400 متری از سطح دریا واقع است. طول تنگه در حدود 3 کیلومتر است و در کف آن رود کوچکی که از ارتفاعات و چشمه های اطراف سرچشمه می گیرد جریان دارد. تنگ مخدان مملو از نخلستان های خرما است و مناظر بدیعی را ایجاد کرده است. همچنین وجود آبشارهای کوچک و حوضچه ای از آب در انتهای این تنگ که در اثر یک صخره بزرگ راه آن مسدود شده است بر جذابیت های آن افزوده است. این تنگ در میان کوه های خورموج قرار گرفته است. آب و هوای منطقه گرم و خشک است و بهترین فصل بازدید از آن در اوایل بهار است.
 
مخدان روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان دیر استان بوشهر در جنوب ایران است. این روستا در دهستان حومه دیر قرار دارد و بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت آن (۹ خانوار) ۳۷ نفر است. محصولات این روستا غلات و خرما است. شغل اکثر ساکنان این روستا دامداری است. سترسی به منطقه مخدان از طریق جاده ارتباطی شهرتان اهرم به روستای بنیون، روستای گشی، روستای یخ و سپس روستای مخدان امکانپذیر است.



 

 





انتهای پیام/
منبع: کویرها و بیابانهای ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
از اهالی روستای مخدان
۱۰:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
این روستا ربطی به شهرستان دیر ندارد.
روستای مخدان از روستاهای زیر مجموعه روستای گردشگری روستای خاییز از توابع شهرستان تنگستان هست.
آخرین اخبار