«او. جی. سیمپسون» را با فیلم‌هایی مثل «گذرگاه کاساندرا» یا سه‌گانه کمدی «اسلحه برهنه» می‌شناسیم. او قبل از ورود به سینما یک بازیکن حرفه‌ای راگبی بوده و 20 سال پیش، بازیگر دادگاهی واقعی شد که «دادگاه قرن» لقب گرفت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کافی است اتفاقی مثل بازداشت یک چهره معروف رخ بدهد تا عکس و خبر آن به تفصیل و با تیراژ بالا در سراسر دنیا منتشر شود. توجه عمومی باعث می‌شود که گاهی یک پرونده معمولی، به «دادگاه قرن» تبدیل شود؛ اتفاقی که (برخلاف مورد داخلی اخیر ما!) می‌تواند بدترین کابوس هر ستاره‌ای باشد. به چند مورد از بزرگ‌ترین گرفتاری‌های قضایی مشاهیر جهان توجه کنید.

تنها در زندان

«مک‌کولی کالکین» نمونه بزرگ ستاره‌های سوخته است. همان بازیگر شیرین و شیطان سری «تنها در خانه» که دزدان خانه‌شان را کلافه می‌کرد و فیلم‌هایش بارها از تلویزیون خودمان هم پخش شده. کالکین با رسیدن به سن بلوغ دیگر پیشنهاد بازی دریافت نکرد و کم‌کم فراموش شد. او که زمانی با قراردادهای نجومی‌اش پولدارترین بچه هالیوود لقب گرفت، در این سال‌ها فقط در ستون شایعاتی حضور داشت که از اعتیاد یا دستگیری‌اش خبر می‌دادند.



مک‌کولی که حالا 33 ساله است، یک بار هم به دلیل مصرف بیش از حد و همراه داشتن مواد مخدر دستگیر شد. سال 2012 شایعه شدکه او به‌دلیل اعتیادشدید چندماه یبیشترزنده نخواهدبود، اما مدیربرنامه‌هایش این مسئله را تکذیب کرد و خب خبر داریم که هنوز زنده است و با گروه راک موزیکش ور می‌رود!

بازی در دادگاه

«او. جی. سیمپسون» را با فیلم‌هایی مثل «گذرگاه کاساندرا» یا سه‌گانه کمدی «اسلحه برهنه» می‌شناسیم. او قبل از ورود به سینما یک بازیکن حرفه‌ای راگبی بوده و 20 سال پیش، بازیگر دادگاهی واقعی شد که «دادگاه قرن» لقب گرفت. ماجرا از این قرار بود که او به قتل همسر سابق و دوستش متهم شد، اما از صحنه جنایت گریخت و شبکه‌های خبری جریان تعقیب و گریز او با پلیس را به‌صورت زنده نمایش دادند. بعد هم پوشش مفصل دادگاه این پرونده، میلیون‌ها نفر را تا مدت‌ها به خود مشغول کرد. در ایران دادگاه سیمپسون را با دادگاه «شهلا جاهد» مقایسه می‌کنند.

او سرانجام در دادگاه تبرئه شد، به 2 دلیل؛ کم‌توانی دست راستش، چون قاتل با دست راست ضربه وارد کرده بود و لنگه دستکشی که در صحنه قتل پیدا شده و دادستان اعتقاد داشت به قاتل تعلق دارد. در یکی از جلسات دادگاه، قاضی از سیمپسون خواست تا آن دستکش را دستش کند؛ اما دست او بزرگ‌تر از دستکش بود. در تمام سال‌های بعد، زندگی سیمپسون با شایعه عجین بود و مجبور شد برای توضیح به افکار عمومی، سال 2006 کتاب «اگر من قاتل بودم» را بنویسد و 2 فیلم هم در مورد زندگی خودش ساخت.



اما سال 2007 باز پای او.جی به زندان باز شد؛ این‌بار به جرم سرقت مسلحانه منجر به قتل و بچه دزدی. او که همراه با 4 سارق دیگر 125 هزار دلاراز کازینوی یک هتل دزدیده بود، به 15 سال زندان محکوم شد. سیمپسون 67 ساله حالا در زندان است و شنیده می‌شود دادستانی درخواست کرده که با توجه به جرم اخیرش پرونده قبلی‌ او را بازبینی کنند. احتمالاً این آخرین خبر در مورد آقای سیمپسون خواهد بود، البته اگر اعدامش نکنند!

روزگار تلخ

تماشاگران نوشت : برای «رومن پولانسکی»، کارگردان بزرگ سینما، خیلی زود کار از شایعه گذشت و به اتهام رسید. او متهم شد که سال 1977 وقتی در خانه «جک نیکلسون» پارتی‌ای چیزی بوده، به دختری 13 ساله تجاوز کرده است اما پولانسکی پیش از اتمام دادرسی از آمریکا گریخت و دیگر هیچ‌وقت به آنجا برنگشت، حتی برای دریافت اسکاری که به خاطر فیلم «پیانیست» گرفت!



دخترکی که 36 سال پیش به او تجاوز شد، حالا زنی متاهل و مادر 3 فرزند است و اعلام کرده «خطای جوانی» پولانسکی را بخشیده، ولی آقای کارگردان در تمام این سال‌ها تحت‌تعقیب دادگستری آمریکا بوده و شایعات آزارش داده‌اند. سپتامبر 2009 پولانسکی در زوریخ بازداشت شد و7  ماه در حبس خانگی بود. کارگردان «ماه تلخ» حالا در فرانسه زندگی می‌کند و این کابوس تلخ همچنان با او نفس می‌کشد.

فیلم هندی تمام عیار

حتماً «سانجی دات» را می‌شناسید؛ فرزند جناب «سونیل دات» بازیگر نقش‌های منفی بالیوود و بانو «نرگس» که با فیلم «مادر هند» برای ما چهره‌ای آشناست. خود سانجی هم که با آن هیکل آرنولدی‌اش معرف حضور است!

سانجی در دهه 90 میلادی به اتهام دست داشتن در بمب‌گذاری‌های سال 1993 بمبئی بازداشت و دادگاهی شد. بمب‌گذاری در راستای تنش میان هندوها و مسلمانان بود و به کشته شدن ۲۵۷ نفر و زخمی شدن عده زیادی منجر شد.



در‌‌همان دوران درخانه سانجی ‌دات2 اسلحه غیرقانونی پیداکردند و او 18 ماه در زندان ماند تا بالاخره به صورت مشروط آزاد شد.

کارشناسان معتقد بودند که به‌دلیل حساسیت قضیه و اینکه مشمول مرور زمان شده، حکم نهایی پرونده هرگز اعلام نمی‌شود ولی اوایل سال گذشته بالاخره دادگاه عالی هند اعلام کرد که سانجی به 5 سال زندان محکوم شده است. این رای با اعتراض‌های زیادی مواجه شد و رسانه‌ها نوشتند که چون پلیس بمبئی با هنرمندان رابطه خوبی ندارد، به سانجی سخت گرفته‌اند. حوادث سال 93 ضربه بزرگی به شهرت و محبوبیت او زد و اهالی سینما می‌گویند این حکم جدید باعث بدتر شدن وضعیت این بازیگر اکشن 55 ساله خواهد شد.

جدیدترین مورد

از تازه‌ترین اخبار قضایی ستاره‌ها هم باید به پرونده «اسکار پیستوریوس»، قهرمان ملی آفریقای جنوبی و رکورددار 3 رشته دو و میدانی پارالمپیک اشاره کنیم. 20 شهریور او از اتهام شلیک 3 گلوله و قتل دوستش در دادگاه تبرئه شد. اسکار جلبی کرد و مدعی شد خیال کرده دزد وارد خانه‌اش شده و اشتباهی به آن خانم شلیک کرده است! هرچند همسایه‌ها پیش از شلیک تیر، صدای مشاجره آنها را شنیده بودند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار