هشتمین شب از مراسم پرده عشاق ، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و به اهتمام حجت الاسلام شهاب مرادی در سالن پیامبر اعظم منطقه 21 تهزان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران،
در این مراسم  از حاج علی اسداللهی پدر سه شهید و مدیحه سرای اهل بیت(ع) با بیش از 60 سال سابقه ذاکری و  همچنین سید احمد میرزمانی بافقی پدر دو شهید، مداح، شاعر و نویسنده مذهبی تجلیل شد.

در این مراسم قزوه شاعر کشورمان بابیان اینکه «فکر می کردم این برنامه ، صرفاً برای تجلیل از خادمان اهل بیت (ع) است اما وقتی متوجه شدم که این پیر غلامان پدر 5 شهید هستند ، حس و حال دیگری پیدا کردم و باید شعر عاشورایی بخوانم.» قطعه ای کوتاه، شعری عاشورایی خواند:

یکی زخیل شهیدان گوشه چمنش/ سلام ما برساند به صبح پیرهنش

 تمام دشت پر از زخم های عطشان بود / فرات پیرهنش بود و آسمان کفنش

به زیر تیغ تنش تکه تکه قربان شد / مدینه موعد او بود و کربلا وطنش

پرده هفتم / شهری از تبار نیکان

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: «یکی از ویژگی های شهر تهران این است که آب و گلش با محبت اهل بیت (ع) عجین شده و شاید این ویژگی را شهر دیگری نداشته باشد.

وی گفت:در این شهری که پایه و اساس آن با محبت اهل بیت (ع) شکل گرفته طبیعی است که ما امروز شاهد این همه افراد علاقه مند و ارادتمند به آقا اباعبدالله باشیم. کسانی که پسرانشان را به یاد سیدالشهدا (ع) و فرزندان عزیزشان علی اکبر و علی اصغر به میدان جنگ فرستادند. ما افتخار می کنیم که چنین تباری داریم و عشق اهل بیت در دل ما شعله ور است.»

بوذری حاج علی اسداللهی و سید احمد میر زمانی را به جایگاه می خواند. حاج علی آرام و عصا زنان در جایگاه حاضر می شود و  به عصای خود تکیه می دهد. قامت خمیده اش را کمی بالا می گیرد و به حضار ادای احترام می کند. سید احمد میر زمانی هم ساده و بی ریا روبروی حاضران می ایستد و به حاضران سلام می دهد. احمد مسجد جامعی به نیابت از همه،«لوح عاشقی» را به پیر غلامان آقا اباعبدالله الحسین (ع) تقدیم می کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار