رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از انتقال ترمینال‌های مسافر بری به حریم تهران خبر داد.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، انتقال ترمینال غرب و شرق را یکی از موارد طرح ساماندهی پهنه میدان آزادی و فرودگاه مهرآباد عنوان کرد و افزود: این دو ترمینال مطابق مکان یابی‌های صورت پذیرفته به منطقه 18 منتقل خواهند شد.

وی انتقال ترمینال غرب را یکی دیگر از برنامه‌های شهرداری شورای شهر تهران عنوان کرد و اظهار داشت:‌با توجه به آغاز احداث پل چهار تقاطعی بعثت ترمینال جنوب نیز مطابق این طرح به مجتمع تجاری تبدیل خواهد شد.
 
رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که انتقال این سه ترمینال به حریم شهر تهران قطعی و حتمی است تصریح کرد:‌انتقال ایستگاه راه ‌آهن به حریم تهران نیز یکی دیگر از خواسته‌های اعضای شورای شهر است به طوری که مطابق پیش بینی‌های به عمل آمده پس از احداث مترو ویژه راه آهن امکان انتقال مسافران از طریق مترو ویژه به داخل شهر فراهم خواهد شد.
 
شاکری ادامه داد: ‌معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران و نیز منطقه هم اکنون در حال رایزنی جهت نهایی نمودن طرح هستند و به محض تملک زمین مربوطه اقدامات اجرایی آغاز خواهد شد.
 
وی با بیان این که مطابق بودجه پیش بینی شده سال 94 فرآیند اجرایی هیچ پروژه‌ای پیش از پایان مرحله مطالعاتی آن نباید آغاز شود اظهار داشت: پس از طراحی و تملک پروژه انتقال ترمینال‌های تهران زمان احداث ‌آن مشخص خواهد شد.
 
 رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با عنوان این که امیدواریم این پروژه کمتر از دو سال به طول بیانجامد افزود: در خصوص انتقال ایستگاه راه آهن نیز شهرداری و شورای شهر آمادگی خود را جهت انتقال و احداث خط ویژه مترو به وزارت راه و شهرسازی اعلام نمودند چرا که یکی از مهم ترین خواسته‌های شورای شهر خروج مسیر راه آهن از داخل شهر است.
 
شاکری خاطر نشان کرد: کاهش تعداد پروازهای فرودگاه مهرآباد و  نیز تغییر مسیرهای پروازی به طوری که از حداقل تماس با شهر برخوردار باشند یکی دیگر از طرح‌های اجرایی ساماندهی پهنه میدان آزادی و فرودگاه مهرآباد در آینده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار