قبادی دانا رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور در مراسم گردهمایی کشوری تیم‌های طرح ملی سحر از راه اندازی سایت مجازی سحر تا پایان سال خبر داد.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، قبادی دانا رئیس سازمان جمعیت هلال احمر کشور با توجه به مصوبه شصتمین نشست شورای عالی هلال احمر در سال 91 مبنی بر وظیفه سازمان جوانان هلال احمر در انجام مداخلات روانی، اجتماعی و فرهنگی پس از بلایا، گفت: تیم های 26 نفره متشکل از 13 نفر از برادران و13 نفر از خواهران که همگی از داوطلبان جوان و 800نفر از دانشجویان دانش آموخته مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته‌های روانشناسی، علوم اجتماعی، علوم تربیتی، مدد کاری اجتماعی و مدیریت امداد و سوانح بودند سازماندهی شدند.
 
وی با اشاره به این که هر31 استان با داشتن یک تیم 26نفره که آماده انجام تداخلات روانی و اجتماعی است و از توانایی‌های بسیار برخوردارند یادآور شد: این تیم‌ها در صورت بروز هر گونه حادثه به موقع در صحنه حضور یافته و به انجام مداخلات متناسب با رویکرد اجتماع محور و مبتنی بر نیاز استان خود می‌پردازد.
 
قبادی‌دانا با اشاره به این که در این مددرسانی از سازمان نظام روان شناسی کشور انجمن مددکاری به آموزش داوطلبان پرداختند یادآور شد: در آینده به منظور ارتقای توانمندی داوطلبان شرکت کننده در این طرح دوره‌های تکمیلی و بازآموزی نیز برگزار می شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به این که جوانان هلال احمری برای خدمت رسانی به شهروندان نباید هیچ گونه نژاد پرستی را مد نظر بگیرند افزود: این جوانان باید با دلی مهربان و با انگیزه قلبی کار خدمت رسانی را به انجام برسانند و تلاش کنند که ایثار و گذشت را به دیگران بیاموزند.
 
قبادی‌دانا با اشاره به این که آمار کشته‌های حوادث جاده‌ای از 25هزار نفر به 11هزار نفر در سال کاهش یافته است اظهار داشت: اعضای تیم‌های مداخلات اجتماعی هلال احمر پس از بلایا حضور بسیار روشنی در حوادث جاده‌ای داشته‌اند.
 
وی با اشاره به این که خودسازی یک محور برای اعضای این تیم‌ها است عنوان کرد: اعضا باید توانایی جسمانی خود را با ورزش بالا ببرند و روح خود را تقویت و با تحصیل علم را افزایش دهند تا در مواقع حادثه بتوانند به افراد ‌آسیب دیده مانند اعضای خانواده خود نگاه کنند.

در ادامه این مراسم رستمی دبیر کل کمیته فضای مجازی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به این که ایران کشوری وسیع و پهناور و در بستری از حوادث گسترده شده است، بیان داشت: به همین دلیل است که همواره در معرض بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و پدیده‌های جوی قرار دارد.
 
وی افزود: جمعیت هلال احمر و کلیه سازمان‌های تابع باید همواره به هر زمانی با آموزش‌ها و بازآموزی‌ها مداوم و شناسایی استعدادها برای حضور در هر حادثه‌ی طبیعی یا انسان ساز و رسیدگی به مسائل روانی و اجتماعی پس از بلایا آماده باشند.
 
رستمی در ادامه با اشاره به طرح سازمان جوانان هلال احمر تصریح کرد:‌ این سازمان در این طرح با هدف تشکیل تیم‌های مداخلات اجتماعی، روانی و فرهنگی در بلایا با رویکرد اجتماع محور متشکل از اعضای صبور و آموزش دیده جوانان به دنبال این است تا در زمان حادثه با حضور در صحنه حوادث و با جلب  مشارکت مردم و اعتماد سازی به بعدی از حوادث بپردازد که تاکنون با وجود این که اثرات غیر قابل انکار بر حادثه دیدگان دارد و اگر به آن در زمان مناسب رسیدگی نشود تا پایان زندگی همراه آ‌ن‌ها خواهد شد، در کشور ما کمتر مورد توجه سازمان‌ خاصی قرار گرفته‌است.
 
وی افزود: این سازمان بر  آن است تا رهبرانی کوچک و مردمی آموزش دهد تا در صحنه حادثه با حسن خلق، دانش و اعتماد به نفس نیروی مردمی حاضر در صحنه دسترسی داشته و آن‌ها را برای بازگشت به زندگی عادی سازماندهی نماید.
 
وی با اشاره به این که امروزه با آموزش‌های لازم توانسته‌ایم مشکلات را در کشور احصا کنیم افزود:‌ داوطلبان و دانش آموختگان باید خود را باور و اخلاق مداری را سر لوحه کار خود قرار دهند تا بتوانند با فرهنگ بومی آموزش‌های خود را به مردمی که نیازمند هستند برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار