معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کار گروهی در وزارت آموزش و پرورش به منظور مشخص شدن ساختار دوره دوم متوسطه خبر داد.

 علی زر افشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص ادغام دو رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی و تشکیل رشته‌ علوم پایه گفت: امسال آخرین سالی است که پایه اول متوسط را داریم و سال دیگر این پایه دانش آموزی نخواهد داشت و به دنبال آن سال 95 اولین دوره دانش آموزان ساختار 3-3-6 وارد دوره متوسطه می‌شوند و دوره متوسطه به یک دوره‌ی سه ساله تبدیل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: از ابتدای سال گذشته کار گروهی در وزارت آموزش و پرورش برای مشخص کردن ساختار دوره دوم متوسطه تشکیل شد که در این کار گروه توسط برخی مراکز پژوهشی و صاحب نظران تعلیم و تربیت و همچنین در سند تحول بنیادین پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شد که در نهایت گردآوری مجموعه‌ی مطالعات و پیشنهادات مطرح شده در این خصوص سه پیشنهاد مورد بررسی قرار گرفت.

زرافشان افزود: پیشنهاد نخست این است که در دوره متوسطه رشته‌ای وجود نداشته باشد و تنها یک رشته باشد که این روش در برخی از کشورهای دنیا تحت عنوان نظام جامع یا عمومی مطرح است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در خصوص پیشنهاد دوم مطرح شده، گفت: پیشنهاد دیگر این است که همه دانش آموزان تا پایه یازدهم یک رشته بخوانند و در پایه دوازدهم به رشته‌های مختلف تقسیم شوند.

وی از تصمیم دانش آموزان به رشته علوم انسانی و علوم پایه به عنوان پیشنهاد مطرح شده دیگر خبر داد و اضافه کرد:‌ این پیشنهاد تنها در شاخه‌ی نظر است و به این ترتیب دانش آموزان در پایه نهم هدایت تحصیلی شده و وارد مجموعه می‌شوند.
 
زرافشان با بیان این که پذیرفته شده پیشنهاد اول نیازمند هدایت تحصیلی نیست، گفت: در پیشنهادات بیان شده دیگر دانش آموزان باید در پایه نهم تعیین رشته کرده و هدایت تحصیلی برای آنان انجام شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به این که آن چه تاکنون در خصوص رشته فنی و حرفهای توافق شده این است که دانش آموزان در پایه دهم وارد گروه‌های بزرگتر شده و در پایه یازدهم و دوازدهم به رشته‌های مربوطه هدایت شوند، افزود: این پیشنهادات قرار است در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش با بیان نکات ضعف و قوت هر پیشنهاد مطرح و در این میان یک پیشنهاد انتخاب شده و به منظور تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا پایان اسفند ماه سال 93 مقرر است ساختار دوره و جدول مواد درسی را تعیین کنیم تا بتوانیم آیین‌نامه های آموزشی و هدایت تحصیلی و به دنبال آن تالیف کتاب‌های درسی را انجام دهیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: ساختار ، رشته ، ادغام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۴ مرداد ۱۳۹۵
من دانش آموز دوره پیش دانشگاهی بودم به نظر من ادغام بهتر است لااقل برای تجربی ها بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۲۱ تير ۱۳۹۵
من کاملا مخالفم چون ایده جالبی برای من که یک دانش آموزم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۴
بازی با کلماته
فقط بخاطر کمبود معلمه
Iran (Islamic Republic of)
مخالف
۱۴:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴
سلام . بنظر من اگر ادغام نشه خیلی بهتره چراکه بعضیا تواناییشون در حد یه رشته هست مثلا من عاشق ریاضی و فیزیکم اما اصلا از زیست و زمین خوشم نمیاد و به هیچ وجه نمیتونم زیست و زمین بخونم معدلمم همیشه 20 ولی چون الان دوتا رشته رو یکی کردین من به اجبار باید وارد هنرستان شم چون رشته ریاضی تک وجود نداره . یه مورد دیگه هم هست اینکه شاید منی که درسم خوبه بتونم دوتا رشته رو باهم بخونم اما بعضیا ممکنه مغزشون نکشه خواهشا یکم دیگه رو این طرحتون فکر کنید اصلا ایده جالبی نیست بازم میگم من از زیست و زمین متنفرمممممممممم :((((
Iran (Islamic Republic of)
موافق
۲۳:۲۰ ۲۵ فروردين ۱۳۹۴
خیلی خوب است. زیرا به این ترتیب خیلی از بچه های تجربی که درسخوان هستند و با استعداد وقتی کنکور می دهند و 3 رشته اول تجربی را به دلیل ازدحام قبول نمی شوند به جایی که پشت کنکور بمانند می توانند رشته های مهندسی را بزنند. همینطور بجه های ریاضی هم رشته های مهندسی آنها به دلیل کم بودن شرکت کننده خالی نمی ماند و از ظرفیت ها به صورت بهینه استفاده می شود.
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضافخر
۲۰:۴۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
بهترین شیوه تعیین رشته ازپایه دهم وادغام ریاضی وتجربی ونیزادغام کارودانش وفنی حرفه ای است وانتخاب رشته ازپایه های یازده ودوازده کارناصوابی است.
Kazakhstan
مخالف
۰۷:۱۶ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
اگه ادغام نشه بهتره چون شاید یکی دلش بخواد فقط یکی از این رشته هارو بخونه
آخرین اخبار