شجاعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

راه‌اندازی 10 مرکز بانک ژنتیک در کشور/ نیازمند اعتبارات ویژه هستیم

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به راه‎‎اندازی آزمایشگاه ژنتیک برای ایجاد بانک ژنتیک گفت: برای اجرایی شدن این طرح و ارتقاء عملکرد پزشکی قانونی نیازمند اعتبارات و اختصاص بودجه از ناحیه دولت هستیم.

«احمد شجاعی» در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به راه‎‎اندازی آزمایشگاه ویژه برای ایجاد بانک ژنتیک اظهارداشت: ایجاد بانک ژنتیک به منظور دریافت شناسه‌های ژنتیک افراد و نمونه‌های انسانی، ذخیره‌سازی و مقایسه تطبیقی آن‌ها  به منظور ارتقاء عملکرد پزشکی قانونی در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.
 
وی با تاکید بر اهمیت به روز رسانی اطلاعات و تکنولوژی در حوزه پزشکی قانونی تصریح کرد: تشکیل این بانک طبق برنامه پنجم توسعه به سازمان پزشکی قانونی کشور تکلیف شد و ما ظرف دوسال حدودا 10 مرکز در سطح کشور راه‌اندازی کرده‌ایم.

شجاعی به یکی از مشکلات در زمینه راه‌اندازی بانک اطلاعات ژنتیک اشاره کرد و گفت: چنانچه اعتبارات به ما داده شود، در اجرای طرح‌های مختلف در سازمان پزشکی قانونی تسریع بیشتری خواهیم داشت و این در حالی است که ما این موضوع را با هیئت دولت مطرح کرده‌ایم و امیدواریم اعتبارات خاصی به ما داده شود.
 
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در پایان خاطرنشان کرد: ارتقاء عملکرد پژشکی قانونی و ارتباط موثر‌تر با سازمان جنایی پلیس بین‌المللی نقش مهمی در تخصصی شدن امور دارد.
 
گفتنی است؛ دستورالعمل تشکیل بانک "اطلاعات هویت ژنتیک" ایران در اجرای بند یک ماده ۲۱۱ قانون برنامه پنجم توسعه آمده است و این در حالی است که طی این روزها کشورمان با ابلاغ دستورالعمل رئیس قوه قضائیه به صورت رسمی به جمع کشورهایی پیوسته است که این دارای بانک برای ردیابی و شناسایی محکومان کیفری هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار