بجنورد؛

فرآوری 650 هزار تن محصولات کشاورزی در خراسان شمالی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 70 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان وجود دارد که سالانه در این مراکز 650 هزار تن انواع محصول بخش کشاورزی فراوری می شود.


یوسفی در گفتگوبا خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، گفت : هم اکنون 23طرح در بخش صنایع تبدیلی در استان با30 درصد پیشرفت فیزیکی و با اعتبار 30 میلیارد تومان دردست ساخت است.

وی افزود: از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری 90 میلیارد ریال در قالب کمک های فنی و اعتباری تصویب شد که در سال جاری بخشی از این مبلغ به استان اختصاص یافته که در اختیار سرمایه گذاران صنایع تبدیلی و تکمیلی گذاشته شده است.

یوسفی خاطر نشان کرد: 365 طرح برای اخذ 890 هزار و 794 میلیون ریال تسهیلات به بانک ها معرفی کرده ایم تا از محل اعتبارات مصوب سفر رهبری تسهیلات اخذ کنند .

وی گفت: این واحد ها در بخش های سردخانه ای، بسته بندی آجیل و حبوبات، کمپوست، بسته بندی خشکبار، سبزی، گردو و فراورده های گوشتی و سایر موارد است.

وی همچنین افزود: این واحدها 300 میلیارد ریال تسهیلات نیز دریافت کرده اند که با بهره برداری از این صنایع 60 هزار تن به ظرفیت فراوری محصولات بخش کشاورزی این استان افزوده می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.