حوریان بهشتی با دو بال جنتشان و جامه‌ای سفید با آمدن مولودی از رضوان زمین را گلباران می‌کنند. آوای دل نشین و زمزمه‌های بهشتیان گوشهای زمینیان را می‌نوازد...

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فرشتگان و حوریان بهشتی با جامه‌ سفیدشان و با دو بال جنتیشان بستر زمین را گلباران می‌کنند.

از آسمان و عرش الهی تابش پرتوهای نبوت و امامت زمین را می‌نوازد و فضای دل‌نشین معنوی را به عالمیان به ارمغان می‌دهد. آوای دلنشین و زمزمه‌های بهشتیان بر گوشهای زمینیان نواخته می‌شود. حال و هوای عجیب و توصیف‌ناپذیر فضای مدینه، مکه و سرزمین حجاز را در برگرفته است. گویی زمین و آسمان در وصف مولود الهی تسبیح کنان پروردگار عالمیان را می‌ستایند.

چه زیباست فضای دلنشین سرزمین حجاز و مدینه و مکه ....!؟

او با آمدنش جهانیان را غرق نور کرده است. آری امروز روز ولادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم (ع) است.

سلام و درود پروردگار عالمیان بر امام موسی کاظم (ع) ...

*آنچه باید درباره امام موسی (ع) بدانیم

حضرت موسی بن جعفر (ع) در هفتم ماه صفر سال 128 هجری قمری در ابواء در منطقه‌ای میان مکه و مدینه در سرزمین حجاز (عربستان کنونی) دیده به جهان گشود.

پدر بزرگوار ایشان حضرت امام جعفر صادق (ع) و مادر گرامیشان حمیده است. ایشان در سن 20 سالگی به مقام والای امامت رسید به مدت 35 سال امامت کرد. صابر، کاظم، ابوالحسن، ابوابراهیم، حسبی‌الله، عبد صالح، امین عالم، زین‌المجتهدین و باب‌الحوائج از مهمترین القاب و کینه آن حضرت است.

از حوادث مهم دوران جوانی امام موسی کاظم (ع) مرگ نابه هنگام برادر بزرگترش حضرت اسماعیل (ع) است.

پس از شهادت برادر گرامی امام موسی (ع) ایشان با مشکلات بسیازری مواجه شده سرانجام پس از شهادت امام جعفر صادق (ع) آن حضرت در 20 سالگی مسئولیت بزرگ امامت و هدایت امت را در یکی از بحرانی‌ترین دورانها به عهده گرفت.

امام موسی کاظم (ع) در مدت 35 سال امامتشان با اوج قدرت حکومت بنی عباس و همزمان با 4 تن از حاکمان عیاش و خون‌آشام عباسی به نامهای منصور دوانیقی مهدی عباسی، هادی عباسی و هارون الرشید و با حوادث سهمیگین و خونینی مانند واقعه فخ و شهادت مظلومانه گروهی از آل علی (ع) روبرو شد اما لحظه‌ای از وظیفه خطیر خود کوتاهی نکرد و تلاش مستمر خویش را در محورهای مختلف شامل تبلیغ دین الهی و گسترش فرهنگ اسلام تبین و تشریح معارف و احکام الهی در قالب .... بلند و کوتاه و پاسخ به سوالات شفاهی، کتبی و احادیث و الامقام و شاخص در میدان علم و عمل انجام داد.

تربیت شاگردان، پرورش انسانهای مستعد و حراست آنها شکستن صولت شیطانی مبارزه بی‌امان با حاکمان جور، در میدانهای مختلف تشریح مبانی حق، تربیت یاران مدیر و مدبر و نفوذ آنها در مراکز حساس حکومتی، خنثی‌سازی نقشه‌های مخرب دین‌سوز دشمنان کمک به مظلومان، محرومان و دفاع از حریم شیعیان، سامان‌دهی شیعیان با شیوه‌های تربیتی و عملی مناظره‌های سیاسی از اقدامات مهم امام موسی کاظم (ع) در درون امامت است.

هارون‌الرشید برای دستگیری امام شخصا به صحنه آمد و با صحنه‌سازی و جوسازی در کنار مزار پیامبر (ص) علیه امام موسی کاظم (ع) پرداخت.

هارون الرشید با تشکیل دو کاروان مختلف امام موسی کاظم (ع) را از مدینه تبعید کرد و بارها به زندان انداخت و چندین بار به ترور آن حضرت (ع) اقدام کرد هر بار ناموفق بود.

امام موسی (ع) در بیست و پنجم رجب سال 183 هجری قمری و در سن 55 سالگی با خرمای زهرآلود به شهادت رسید.

پیکر مطهر ایشان پس از تحمل سالها زندان به طور معجزه‌آسایی توسط فرزند گرامیشان حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع)غسل داده شد و در مقادیر قریش در حاشیه بغداد و شهر کاظمین به خاک سپرده شد.

گزارشی از زهره کلهر 

انتهای پیام/ 
برچسب ها: درخشش ، اختر ، رضوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.