رئیس کمیسیون اصل 90 ضمن تشکر از سخت کوشی تیم هسته‌ای ایران گفت: مذاکرات باید در چارچوب اهداف و خطوط ترسیمی نظام حرکت کند و در این راستا پیروزی نهایی از آن ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در جلسه علنی امروز یکشنبه 9 آذر در نطق میان‌دستور خود ضمن تبریک هفته بسیج به بسیجیان و مردم ایران اظهار داشت: بسیج یادگار ماندگار امام(ره) است و نیاز و ضرورت مدیریت امروز در عرصه‌های مختلف برخورداری از فرهنگ و تفکر بسیجی است همان گونه که این تفکر در هشت سال دفاع مقدس معجزه قرن را با مقاومت و پیروزی ملت ایران بر دشمنان رقم زد.
 
وی افزود: با پیوند ناگسستنی بین این تفکر با مدیریت جهادی لازم است همه مسئولان و کارگزاران مدیریت جهادی را برای گذراندن شرایط سخت کنونی و خلق حماسه دیگر در فرهنگ و عمل به اثبات برسانند.
 
رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به آستانه سالگرد شهید مدرس و روز مجلس تصریح کرد: شهید مدرس با درک درست از ضرورت نظارت بر عملکرد مسئولین تمام همت خود را بر اجرای قانون و جلوگیری از انحراف آنان به کار بست و با کسب توفیقات بزرگ ماموریت الهی خود را در جایگاه نمایندگی ملت به خوبی ادا کرد.
 
وی اضافه کرد: امروز نیز تمرکز و نظارت و بررسی اجرای درست قوانین و صحت عمل دستگاه‌ها ضامن رسیدن به اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب است و همکاران مجلس مسئولیت تاریخی دارند که به دور از شائبه‌های سیاسی منافع جناحی اهداف جزئی و محلی مدرس‌وار بدون نگرانی و واهمه از حرف و حدیث‌ها با شجاعت و منطقی اسلامی مقوله نظارت را دریابند.  
 
این نماینده مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 گفت: از سیاست‌ و تلاش‌های دولت در مدیریت هوشمندانه و مقتدرانه مذاکرات و جدیت و سخت‌کوشی تیم هسته‌ای‌مان تشکر می‌کنم و امیدوارم با احساس پشتوانه حمایت مقام معظم رهبری مردم و نمایندگان بدون هیچ نگرانی از شکست احتمالی مذاکرات در چارچوب اهداف، سیاست‌ها و خطوط ترسیمی نظام حرکت کند که این پیروزی نهایی از آن ملت ایران است.  
 
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: از این که دولت به سرعت سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی را تهیه و مسئولیت هر یک از دستگاه‌ها را مشخص کرده است، تشکر می‌کنم و در انتظار برداشتن گام‌های عملی در این خصوص و به ویژه حمایت از تولید هستیم که ضرورت اصلاح در نظام سود بانکی، الزام بانک‌ها به سوق منابع تولید و برقراری تسهیلات علمی و عملی برای تولیدکنندگان احساس می‌شود.  
 
وی تاکید کرد: برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان از تسهیلات می‌تواند اقتصاد را از رکود خارج و جریان امور را سرعت ببخشد.
 
وی با مورد خطاب قرار دادن متولیان فرهنگ در کشور اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و در راس آن‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی در گسترش فرهنگ اسلامی قرآنی و پیوند آن‌ها با فرهنگ و اقتصاد برای تشویق همگان به اشتغال مولد، وجدان کاری، ارتقای محصولات داخلی و جهادی شبانه‌روزی در همه عرصه‌های تولید مسئولیت تاریخی دارند و البته نظارت مجلس در این خصوص کارساز و مهم است.  
 
پورمختار با بیان این که یکی از ارکان سیاست‌ها ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی است اظهار داشت: لازمه توفیق در این مهم ورود سران قوا، نگاه به درون سازمان‌ها و اصلاح نابه سامانی‌های خود و برخورد قاطع و بدون ملاحظه با مفسدین در هر موقعیتی است و در این راستا موضوع مهم حمایت از سرمایه و کار ایرانی همچنان از نیازهای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
 
وی اضافه کرد: حمایت از محصولات داخلی در برابر واردات سیاست‌گذاری هدفمند و درست در این خصوص از سوی وزارتخانه اقتصاد و صنعت و معدن ضامن حمایت از کار ایرانی است و در این راستا حمایت از سرمایه‌گذاران و ایجاد امنیت اقتصادی و روانی برای فعالان سالم اقتصادی ضرورت انکارناپذیر است که متاسفانه عملکرد برخی از دستگاه‌ها در این خصوص امنیت را سلب و زمینه خروج و عدم مشارکت آنان را فراهم کرده است.
 
پورمختار اضافه کرد: این مسائل در حالی است که حتی بعضی از اقدامات انجام گرفته به گونه‌ای است که حامیان سرمایه گذاری از خوف انگ و اتهام زدن احساس ناامنی می‌کنند لذا ضروری است مجلس در این راستا تصمیم قاطع و اساسی و مطابق با منویات مقام معظم رهبری اتخاذ کند.  
 
این نماینده مجلس در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش پرداخت و از مسئولان خواستار رسیدگی شد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، مجلس ، نطق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار