دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور گفت: به یقین تهدید نظامی جمهوری اسلامی ایران از روی گزینه‌های دشمنان حذف شده است، زیرا هزینه سنگینی متوجه آن‌ها خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بازدید از دستاوردهای دفاعی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در جمع خبرنگاران در رابطه با دستاوردهای پدافند هوایی کشور اظهار داشت: دانشگاه پدافند هوایی یک مرکز تحقیقاتی نیست، بلکه مرکز عملیاتی است و به درستی هم در بحث مسائل فنی و ساختاری اقداماتی انجام گرفته که در کنار سایر توانمندی نیروهای مسلح قدرت بازدارندگی که از اصولیترین پایه‌های راهبردی دفاعی جمهوری اسلامی ایران است را ایجاد کند.  
 
وی تصریح کرد: از لحاظ ساختاری پیش از این اسمی به نام پدافند هوایی مستقل از نیروی هوایی نداشتیم، اما با توجه به حجم تهدیدات، قدرت بازدارندگی و حجم نیازمندی‌ها تنها تشکیلات ترکیبی موجود در نیروهای مسلح قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) است.  
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ترکیبی از سپاه و ارتش است که به صورت متمرکز توانایی پاسخگویی به انواع تهدیدات موشکی و هوایی را داراست و به درستی و اساسی اقداماتی در این مسیر صورت گرفته است.  
 
امیر دریابان شمخانی گفت: در زمینه‌های دفاعی به درستی احساس نیاز به ارتقاء توانمندی هوایی در صحنه عملیاتی همچون کشف کردن متناسب با وضعیت‌های پدافندی پست، متوسط و بالا در کنار قدرت شناسایی و انتقال اطلاعات کار جدی را شروع کردند و مبتنی بر نیاز‌ها، نمونه سازی‌های خوبی صورت گرفته است.  
 
وی بیان داشت: تمامی این اقدامات خوب حکایت از هدف گذاری و سرمایه گذاری درست جمهوری اسلامی ایران در مورد پدافند هوایی دارد و از زمان ترخیص نیز اقدامات خوبی در این زمینه‌ها صورت گرفته و همانطور که مطلع هستید با توجه به توانمندی قدرت‌های غیر همتراز جمهوری اسلامی مراحل زیادی را باید طی کنند تا به نقطه بهتری برسد و با توجه به عناصر و جستجوگر‌ها پدافند هوایی این نفس را دارد که ما می‌توانیم را به صورت کامل اجرایی کند و به عرصه ظهور برساند.  
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور ادامه داد: قدرت بازدارندگی تنها به صورت نقطه‌ای نیست و ترکیب پدافندی و آفندی است که جمع آن‌ها امروز آسمان ایران را امن کرده و به همین دلیل امروز در ترانزیت هوایی در بخش ناوگان غیرجنگی در منطقه بالا‌ترین امنیت را دارا هستند.  
 
امیر دریابان شمخانی با بیان اینکه هیچ تهدید نظامی در آتیه نزدیک متوجه جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند باشد، گفت: قطعا گزینه نظامی نیز از روی گزینه‌هایشان حذف شده است، زیرا هزینه سنگینی متوجه آن‌ها خواهد شد.  
 
وی با بیان اینکه روحیه پرسنل قرارگاه پدافند بالا بود، گفت: اینجا درک زیادی از نیاز‌هایمان شده است و بردهای موشکی و پدافندی را خیلی خوب توسعه دادند و در شناسایی اهداف تحت اتوماسیون و اتوماتیک را اجرایی کردند، از همین رو بیشترین نکته‌ای که از همه به کشتی آمد، روحیه بالای پرسنل پدافند بود.  
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور در پایان در رابطه با توان موشکی و ادعای گروه ۱+۵ مبنی بر مذاکره بر روی آن، خاطرنشان کرد: توان موشکی همچون توان هسته‌ای ذاتی، بومی و خودکفاست و همان‌طور که به دنبال بخش صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم و کسی خلاف این را ثابت نکرده، عملکرد و برد موشک‌های ما نیز برای مقابله با تهدیدات و تا حد نیاز ما است، از همین رو توان موشکی جمهوری اسلامی ایران قابل مذاکره نیست.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: دبیر ، شورا ، امنیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۷:۲۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۳
توان موشکی ایران یعنی اقتدار -صلابت- از خود گذشگی مردانی چون تهرانی مقدمها-
آخرین اخبار