مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان از برنامه های اداره کل جهت استفاده از ظرفیت تمامی اقشار تأثیر گذار در راستای بهبود وضعیت محیط زیست استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان این مطلب گفت:حفاظت از محیط زیست نیازمند احساس مسئولیت و همکاری تمامی دستگاههای اجرایی، اقشار تأثیر گذار و عموم مردم بوده و این امر باید جدی گرفته شود.

محمد پور با اشاره به اهمیت آموزش در زمینه حفاظت از محیط زیست افزود: برای همگام کردن تمامی اقشار جامعه می بایست دانش زیست محیطی افراد جامعه را بالا برده که در این بین نقش مسئولان، دانشگاهها و موسسات آموزشی بیشتر از سایرین می تواند تأثیر گذار باشد.

وی ادامه داد : در نظر داریم با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان با اعزام کارشناسان اداره کل به مدارس استان آموزشهای لازم در زمینه حفاظت از محیط زیست را به دانش آموزان ارائه داده و از این طریق بتوانیم آینده سازان جامعه را با محیط زیست آشنا نماییم چرا که جهت جلوگیری از تخریب طبیعت و آسیب محیط زیست به کمک این بزرگواران نیاز اساسی داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به نقش تأثیر گذار مسئولان، علماء، اساتید دانشگاها، نخبگان، معتمدین محلی و... در فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست یاد آور شد: انتظار داریم این بزرگواران در این زمینه سازمان حفاظت محیط زیست را یاری کرده و افراد جامعه را نسبت به اهمیت حفاظت از محیط زیست آگاه سازند و با استفاده از جایگاهی که در جامعه دارند احساس مسئولیت و مشارکت همگانی را در جامعه ترویج نمایند.

وی خاطر نشان کرد :در نظر داریم در مناطق تحت مدیریت سازمان نیز با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی، دهیاران ، شوراها و دوستداران محیط زیست بتوانیم به مشکلات موجود در زمینه مدیریت وحفاظت از حیات وحش استان جامعه عمل بپوشانیم ؛ لذا ضروری است با حضور در این مناطق و از طریق برگزاری نشست های صمیمی با این بزرگواران در راستای اهداف عالی سازمانی گام برداریم.

انتهای پیام/ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.