73میلیارد تومان بدهی سال92دولت در بخش جرائم رانندگی به شهرداری

37میلیارد تومان اعطا شده صرف چه مواردی شده است؟

مديرکل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سهم شهرداری تهران از محل جرایم راهنمایی و رانندگی سال 92 به طور کامل پرداخت نشده است، ریز هزینه کرد مبلغ ارائه شده به شهرداری را تشریح کرد.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،مسعود رنجبریان با اشاره به اینکه در راستای اجرای ماده23 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و جرائم رانندگی و از محل اعتبارات قانون بودجه سال 1392 کل کشور تنها مبلغ 37 میلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت شد، تصریح کرد: سهم شهرداری تهران در سال92 از جرایم راهنمایی و رانندگی 110میلیارد تومان بود که در اوایل سال 93 تنها مبلغ 37میلیارد تومان سهم شهرداری تهران از جرایم رانندگی پرداخت شده است.

 رنجبریان با بیان اینکه براساس قانون جديد راهنمايي و رانندگي که در سال 89 تصويب شد، مقرر شد 60 درصد از جرايم راهنمايي و رانندگي در محدوده شهري به شهرداري‌ها و 20 درصد به بيمه پرداخت شود، گفت: این اعتبارات به منظور بهبود سیستم حمل و نقل شهری در کلانشهر تهران و از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به شهرداری تهران پرداخت شده است .

مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافلیک شهرداری تهران ادامه داد: از مبلغ مذکور، 13 میلیارد تومان برای افزایش ایمنی و بهره وری معابر، 22 میلیارد تومان برای توسعه سیستم های هوشمند حمل و نقل و 2 میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل پاک و غیرموتوری اختصاص یافته است. به طوری که به منظور افزایش ایمنی و بهره وری با اعتبار در نظر گرفته شده 3پروژه اعم از خرید پله برقی پل های عابر پیاده، خرید و اجرای گاردریل و متعلقات در بزرگراه های شهر تهران، خرید مصالح و اجرای عملیات مرمت و نوسازی خط کشی در بزرگراه های شهر به اجرا درآمده است .

به گفته وی با اعتبار در نظرگرفته شده در این بخش تاکنون 30 دستگاه پله برقی خریداری شده و 50 کیلومتر گاردریل و 145 کیلومتر خط کشی گرم نیز در سطح معابر شهری پایتخت صورت گرفته است.

رنجبریان تصریح کرد: در راستای هوشمندسازی شهر نیز 3 پروژه ، نصب و راه اندازی دوربین های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، نصب و راه اندازی دوربین های کنترل خروجی های محدوده طرح ترافیک و نصب نمایشگرهای اطلاع رسان در ایستگاه های اتوبوس تعریف و اجرا شده است که در این راستا 50 تقاطع مهم شهر تهران به سیستم ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز ، 50 معبر خروجی محدوده طرح ترافیک به دوربین های ثبت تخلف ورود و خروج محدوده طرح ترافیک و 250 ایستگاه اتوبوس به نمایشگر های سامانه رسانی اتوبوسرانی تجهیز شدند .

وی با اشاره به هزینه کرد 2 میلیارد تومانی به منظور توسعه حمل و نقل پاک در پایتخت گفت: در این راستا نیز تعداد 6000 دستگاه دوچرخه خریداری شده و اکنون و در مسیرهای دوچرخه سواری در مناطق 22 گانه شهر تهران مورد استفاده قرار گرفته است .

انتهای پیام/

برچسب ها: میلیارد ، اعطا ، موارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار