به گزارش
گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،مسعود رنجبریان با اشاره به اینکه در راستای اجرای ماده23 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و جرائم رانندگی و از محل اعتبارات قانون بودجه سال 1392 کل کشور تنها مبلغ 37 میلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت شد، تصریح کرد: سهم شهرداری تهران در سال92 از جرایم راهنمایی و رانندگی 110میلیارد تومان بود که در اوایل سال 93 تنها مبلغ 37میلیارد تومان سهم شهرداری تهران از جرایم رانندگی پرداخت شده است.
رنجبریان با بیان اینکه براساس قانون جديد راهنمايي و رانندگي که در سال 89 تصويب شد، مقرر شد 60 درصد از جرايم راهنمايي و رانندگي در محدوده شهري به شهرداريها و 20 درصد به بيمه پرداخت شود، گفت: این اعتبارات به منظور بهبود سیستم حمل و نقل شهری در کلانشهر تهران و از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به شهرداری تهران پرداخت شده است .
مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافلیک شهرداری تهران ادامه داد: از مبلغ مذکور، 13 میلیارد تومان برای افزایش ایمنی و بهره وری معابر، 22 میلیارد تومان برای توسعه سیستم های هوشمند حمل و نقل و 2 میلیارد تومان برای توسعه حمل و نقل پاک و غیرموتوری اختصاص یافته است. به طوری که به منظور افزایش ایمنی و بهره وری با اعتبار در نظر گرفته شده 3پروژه اعم از خرید پله برقی پل های عابر پیاده، خرید و اجرای گاردریل و متعلقات در بزرگراه های شهر تهران، خرید مصالح و اجرای عملیات مرمت و نوسازی خط کشی در بزرگراه های شهر به اجرا درآمده است .
به گفته وی با اعتبار در نظرگرفته شده در این بخش تاکنون 30 دستگاه پله برقی خریداری شده و 50 کیلومتر گاردریل و 145 کیلومتر خط کشی گرم نیز در سطح معابر شهری پایتخت صورت گرفته است.
رنجبریان تصریح کرد: در راستای هوشمندسازی شهر نیز 3 پروژه ، نصب و راه اندازی دوربین های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، نصب و راه اندازی دوربین های کنترل خروجی های محدوده طرح ترافیک و نصب نمایشگرهای اطلاع رسان در ایستگاه های اتوبوس تعریف و اجرا شده است که در این راستا 50 تقاطع مهم شهر تهران به سیستم ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز ، 50 معبر خروجی محدوده طرح ترافیک به دوربین های ثبت تخلف ورود و خروج محدوده طرح ترافیک و 250 ایستگاه اتوبوس به نمایشگر های سامانه رسانی اتوبوسرانی تجهیز شدند .
وی با اشاره به هزینه کرد 2 میلیارد تومانی به منظور توسعه حمل و نقل پاک در پایتخت گفت: در این راستا نیز تعداد 6000 دستگاه دوچرخه خریداری شده و اکنون و در مسیرهای دوچرخه سواری در مناطق 22 گانه شهر تهران مورد استفاده قرار گرفته است .
انتهای پیام/