مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: بر اساس ماده 90 قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان مکلف هستند قبل از استخدام کارگران نسبت به انجام معاینات پزشکی آنان اقدام کنند.

به گزارش  گروه  اجتماعی  باشگاه خبرنگاران ، سیروس نصیری افزود: هدف از الزام کارفرمایان به اجرای ماده 90 صیانت از نیروی کار، پیشگیری از حوادث ناشی از کار و بکارگیری نیروی انسانی در شغل وحرفه متناسب با توانایی جسمی وروحی وی است.
 
وی اظهار داشت: عدم معاینات قبل از استخدام کارگران توسط کارفرما و بکارگیری افراد ناتوان در بسیاری از موارد موجب بروز حوادث و یا تشدید بیماری بیمه شدگان شده و خسارات روحی و جسمی برای آنان به دنبال داشته است.
 
مدیر کل امور فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی گفت: انتظار می رود با این اطلاع رسانی ها، کارفرمایان با اجرای دقیق ماده 90 قانون تامین اجتماعی زمینه افزایش بهره وری را فراهم کنند.
 
وی تصریح کرد: در صورتی که پس از استخدام مشمولان قانون کار مشخص شود که آنها در حین استخدام قابلیت واستعداد کار مرجوع را نداشته و کارفرما در معاینه پزشکی آنها تعلل کرده است و در نتیجه بیمه شده دچار حادثه شده و یا بیماری او شدت یافته، سازمان تامین اجتماعی مقررات قانونی خود را در خصوص حمایت از بیمه شده انجام می دهد و هزینه های مربوطه را طبق ماده 50 قانون تامین اجتماعی از کارفرما مطالبه و وصول خواهد کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: پزشکی ، کارگران ، استخدام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار