عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران مرکز گفت: در بحرین خواسته‌های مردمی توسط حکومت سلب شده و تا اقدامات مردمی و همه جانبه در کشور به وجود نیاید، آرامش حکم فرما نخواهد شد.

"رضا جلیلی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تعرض آل‌خلیفه به ساحت عالم شیعی شیخ عیسی قاسم، این امر را نشان از اسلام ستیزی حکام بحرین و نگرانی آن‌ها از همه پرسی مردم و شکست انتخابات دانست و گفت: همانطور که مشخص است در بحرین خواسته‌های مردمی توسط حکومت سلب شده و تا اقدامات مردمی و همه جانبه در کشور به وجود نیاید، آرامش حکم فرما نخواهد شد.

وی با اشاره به محاصره شدن نماز جمعه‌ بحرین که به امامت شیخ عیسی قاسم بود، تصریح کرد: مشارکت گسترده مردم در نماز جمعه نشانه محکومیت نیروهای آل‌خلیفه در حمله به منزل شیخ عیسی قاسم است، شیخ عیسی قاسم تمام وجود خود را برای دفاع از کرامت مردم بحرین قرار داده است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم سیاسی دانشگاه تهران مرکز، بابیان اینکه حکومت باید دولت را به مردم واگذار و بحرینی‌ها خواهان دموکراسی در کشورشان هستند، اظهار داشت: عربستان در جستجوی تشکیل ناتو نظامی در منطقه بوده و سردستگی آن را نیز خود به عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین ناامنی غرب آسیا از سوی عربستان در حال کلید خوردن است، تصریح کرد: متاسفانه شورای هماهنگی خلیج‌فارس و در‌ راس آن عربستان یک سیاست واگرایی را نسبت به منطقه ساخته‌اند و برخوردهای دیپلماتیک آنان از سر «ریا» است.

جلیلی خاطرنشان کرد: باتوجه به گفتمان غالب دیپلماسی سیاسی دکتر ظریف، امیدواریم این روند بتواند منافع ملی ما را حفظ کند و الان بزرگ‌ترین مشکلات ما پارادوکس و تعارضی است که منافع ملی مانسبت به ایدئولوژی این کشور‌ها دارد و امیدوارم بتوانیم نقش خود را در این مسئله مهم به زیبایی ایفا کنیم.

انتهای پیام
برچسب ها: شیخ ، عیسی ، قاسم ، بحرین ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار