همایش هم اندیشی «کارآفرینی زنان در کشورهای اسلامی» دهم آذر ماه برگزار می شود.

به گزارش گزوه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، این کنفرانس با هدف بررسی راه حل ها و موانع پیش روی کارآفرینی زنان و نقش آن در رشد اقتصادی جوامع اسلامی برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، در دهه های اخیر جایگاه اقتصادی و نقش آفرینی اجتماعی و سیاسی زنان چه در سطوح بین المللی و چه در ابعاد ملی، مورد توجه ویژه ای قرار گرفته و در چارچوب ظرفیت های منتج پدید آمده از این رویکرد و نگرش جدید، سازمان همکاری اسلامی (او ای سی) - OIC - متشکل از 57 کشور، تبیین مسیر اشاعه و توانمندسازی اقتصادی زنان در کشورهای عضو را در دستور کار برنامه های 10 ساله خود قرار داده است.

بر این اساس در برنامه 10 ساله اخیر (2005 - 2015) این سازمان توجه ویژه ای به ارتقای شرایط و حمایت از حقوق زنان در جوامع اسلامی مبذول شده است.

با پایان یافتن دوره اجرایی این برنامه، اکنون سازمان همکاری اسلامی در حال بررسی و تهیه نقشه های در دستور کار 10 سال پیش رو و حرکت در راستای ترمیم چشم انداز روشن و واقع بینامه برای کشورهای عضو در این زمینه است.

کنفرانس هم اندیشی «کارآفرینی زنان در کشورهای اسلامی» توسط مرکز اطلاع رسانی و تحقیقات اتاق اسلامی(ایکریک) ، با مشارکت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ایران و با رهبری گروه آبانگاه در همین راستا تلاش بر تهیه چهارچوب های نظری و عملی برای نیل حداکثری به اهداف مورد توجه را دنبال می کند.

بر اساس این گزارش، اشتراک تجارب و معرفی نمونه های عملی موفق کارآفرینی زنان در کشورهای اسلامی، ترویج کارآفرینی زنان در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی، بررسی چالش های جهانی، منطقه ای و ملی بر سرمایه کارآفرینی زنان و ارائه دستور کار و پیشنهادات کاربردی برای برنامه 10 ساله جدید سازمان همکاری اسلامی(2015 - 2025) در رابطه با رشد اقتصادی در پرتو کارآفرینی زنان از اهداف برگزاری این همایش ذکر شده است.
/ انتهای پیام
منبع: ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.