سعیدنژاد گفت: بندر شهید بهشتی در حال حاضر پیشرفت 55 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر در نشست خبری امروز خود که به مناسبت شانزدهمین همایش و نمایشگاه صنایع دریایی کشور با بیان اینکه هرساله این همایش با همت صنایع دریایی کشور برگزار می‌شود گفت: برگزاری این همایش در طول 16 سال گذشته حاکی از اهمیت موضوع صنایع دریایی و سهم این صنعت در توسعه کشور است.

وی در ادامه افزود: در طی سالهای گذشته تعدادی زیادی توسعه دریا محور، راهکارها و ابزارهای توسعه صنایع دریایی و مناطق ساحلی داشته است.

سعیدنژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در خصوص بندر چابهار گفت: اسکله این بندر در حال فعالیت است و اسکله شهید کلانتری ظرفیت 42 میلیون تن کالای عمومی و نفتی را دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: در سال گذشته این اسکله عملیات 1.5 میلون تن را داشت و در حال حاضر دولت در تلاش است که ظزفیت ورود و خروج این اسکله را افزایش دهد.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در نظر دارد ظرفیت ورود کالا و کشتی‌ها را در این بندر افزایش دهد و یک کانال جدید و مناسب‌تری را در این بندر راه‌اندازی کند.

سعیدنژاد در ادامه اظهار داشت: سازمان بنادر سعی دارد با استفاده از منابع داخلی خود این بندر را گسترش دهد و در حال حاضر پیشرفت 55 درصدی داشته است.
 
وی در ادامه یادآور شد: با اجرای فاز یک اسلکه شهید بهشتی ظرفیت این بندر سه برابر می‌شود و به 6 میلیون تن در سال می‌رسد.

سعیدنژاد در ادامه اظهار داشت: ظرف یکی دو ماه آینده در بخش اسکله عمومی این بندر آمادگی پذیرش کالاهای تخصصی و فله‌ای کشتی‌ها را پیدا می‌کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: علاقمندان زیادی برای سرمایه‌گذاری در اسکله شهید بهشتی وجود  دارد و از بخش‌های دریایی هند وچین نیز اظهار علاقه برای مشارکت در این بندر را کرده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: بنادر و صنایع دریایی کشور توان تولید 100 هزار تن را دارند که در حال حاضر از این میزان 41 هزار تن در ارتباط با کشتی‌های متوسط و کوچک است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در حال حاضر ایران 4.1 تولید ناخالص کشور را مربوط به صنایع دریایی است در حال حاضر هدف‌گزاری ما آن است که بتوانیم سهم تولید ناخالص را به 10 درصد برسانیم.

سعیدنژاد در ادامه افزود: در مجموع 800 هزار اشتغال مربوط به بخش صنایع دریایی کشور است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا حجم ظرفیت صنایع دریایی هزار و 500 میلیارد یورو است افزود: متأسفانه سهم ایران در بخش صنایع دریایی زیاد نیست و ما باید این سهم را افزایش دهیم و در حال حاضر میزان سرمایه ‌گذاری ما در بخش صنایع دریایی طی سال‌های گذشته 10 میلیارد یورو بوده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه توضیح داد:  بخش شناورها 400 میلیون دلار است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه توضیح داد: در ارتباط با توسعه صنایع دریایی دولت در سال گذشته حمایت‌های بسیار و اقدامات در خور توجهی را انجام داده است.

وی در ادامه افزود: صنعت دریایی کشور ظرفیت مناسبی را جهت تعمیرات شناورها دارد و از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: حمایت از تحقیقات دانشگاهی در مورد صنایع دریایی کشور از جمله برنامه‌های این سازمان است.

سعیدنژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر 139 فروند شناور تجاری و خدماتی به قیمت 438 میلیارد تومان خریداری کرده است افزود: همچنین در بخش توسعه و نوسازی ناوگان مسافربری برای جابجایی مسافران 46 فروند به قیمت 135 میلیارد تومان خریداری شده که تاکنون 17 فروند تحویل داده شده است.

مدیر عامل سازمان بنادر در ادامه افزود: تعداد صندلی‌های این 46 فروند 3 هزار و683 بوده است و تاکنون اقدامات بسیار خوبی برای توسعه این ناوگان انجام شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شش فروند ناوگان تجاری نیز در دریای خزر ساخته شده که تاکنون 4 فروند از آنها به بهره‌برداری رسیده است.

سعیدنژاد در ادامه به بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: بندر شهید رجایی یکی از بزرگترین بنادر تجاری کشور است که اپراتورهای ان باید شرایط لازم را برای سرمایه‌گذاری در این بندر مهم داشته باشند.

وی در ادامه توضیح داد: یک فراخوان عمومی برای واجدان شرایط سرمایه‌گذاری در بندر شهید رجایی داده شده و شرکت‌کنندگان مدارک لازم را به سازمان بنادر ارسال می‌کنند و سازمان بنادر پس از بررسی‌های لازم شرایط مالی آنها را ارزیابی می‌کند و در نهایت اپراتور این بندر تا پایان سال انتخاب می‌شود.

ی با بیان اینکه شانزدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران‌‌ از 11 تا 14 آذرماه در بندرعباس برگزار می‌شود، گفت: آشنایی کارشناسان و متخصصان، اساتید و مسئولان اجرایی کشور با مسائل و مشکلات این صنعت مهم و ارائه راهکارهای منطقی برای حل مشکلات و پیشرفت بیشتر صنایع دریایی از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و نقش بسزایی که همایش صنایع دریایی در بحث رشد و توسعه صنعت دریایی دارد، ‌همواره سعی کرده‌‏ایم نگاه ویژه‏‌ای به این رویداد داشته باشیم.

وی افزود: در شانزدهمین دوره همایش‌‏های صنایع دریایی نیز‌ در تلاش هستیم بعضی شناورهایی که با حمایت‌ سازمان بنادر و دریانوردی در حال ساخت هستند را به عنوان توانمندی صنایع دریایی کشور همزمان با همایش و با حضور مسئولان افتتاح کنیم.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930908000117#sthash.P1SOqhFv.dpuf
وی با بیان اینکه شانزدهمین همایش صنایع دریایی و نمایشگاه بین‌المللی دریایی ایران‌‌ از 11 تا 14 آذرماه در بندرعباس برگزار می‌شود، گفت: آشنایی کارشناسان و متخصصان، اساتید و مسئولان اجرایی کشور با مسائل و مشکلات این صنعت مهم و ارائه راهکارهای منطقی برای حل مشکلات و پیشرفت بیشتر صنایع دریایی از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: با توجه به اهمیت و نقش بسزایی که همایش صنایع دریایی در بحث رشد و توسعه صنعت دریایی دارد، ‌همواره سعی کرده‌‏ایم نگاه ویژه‏‌ای به این رویداد داشته باشیم.

وی افزود: در شانزدهمین دوره همایش‌‏های صنایع دریایی نیز‌ در تلاش هستیم بعضی شناورهایی که با حمایت‌ سازمان بنادر و دریانوردی در حال ساخت هستند را به عنوان توانمندی صنایع دریایی کشور همزمان با همایش و با حضور مسئولان افتتاح کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: پیشرفت ، مسافری ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار