قطر میزبان رقابتهای قهرمانی زیر 23 سال آسیا شد

بر اساس اعلام سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا، کمیته مسابقات این کنفدراسیون میزبانی رقابتهای قهرمانی زیر 23 سال آسیا را به قطر واگذار کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در نشستی که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا با ریاست دکتر تران کیوک توان دیروز جمعه در شهر مانیل فیلیپین برگزار کرده بود، میزبانی رقابتهای قهرمانی زیر 23 سال آسیا به قطر واگذار شد.

گفتنی است پیش از این ایران، ازبکستان و عربستان صعودی نیز درخواست میزبانی خود را برای این دوره از مسابقات به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرده بودند. 

لازم به ذکر است این مسابقات دو سالانه که با حضور 16 کشور برگزار می شود سال گذشته تحت عنوان رقابتهای قهرمانی زیر 22 سال آسیا برگزار شد و اکنون به رقابتهای قهرمانی زیر 23 سال تغییر نام یافته است و یک دوره درمیان انتخابی المپیک محسوب می شود. سه تیم برتر رقابتهای سال 2016 نماینده آسیا در بازیهای المپیک 2016 ریودوژانیرو خواهند بود. 

شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رییس ای اف سی طی سخنانی در جمع اعضای این کمیته ضمن ابراز اطمینان از برگزاری عالی رقابتهای جام ملتهای آسیا در استرالیا، گفت: چشم همه به بزرگترین رقابتهای آسیا که جام ملتهای آسیاست دوخته شده است.

اعضای این کمیته همچنین مقررات رقابتهای زیر 16 سال ، زیر 19 سال و زیر 23 سال آسیا در سال 2016 و نیز لیگ قهرمانان آسیا و ای اف سی کاپ را تصویب کردند.

همچنین این کمیته تصمیم گرفت دو دور مسابقات پلی آف سرنوشت هشت تیم نهایی را برای حضور در دور نهایی مقدماتی جام ملتهای آسیا 2019 مشخص کند. هشت تیم برتر و چهار تیم دوم برتر مستقیما سهمیه این رقابتها را کسب می کنند و 24 تیم نیز برای 12 سهمیه باقی مانده در دور نهایی رقابتهای مقدماتی شرکت می کنند. 

این کمیته اختصاص سهمیه برای لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 و 2016 را براساس معیارهایی شامل رده بندی فدراسیون های عضو و اجرای مقررات مجوز باشگاهی نهایی کرد و در مورد حضور فدراسیون های حضور در رقابتهای ای اف سی کاپ سالهای 2015 و 2016 نیز تصمیماتی را اتخاذ کرد.

گفتنی است تمام تصمیم های این کمیته برای اجرایی شدن باید به تایید کمیته اجرایی ای اف سی برسد.


انتهای پیام/
برچسب ها: فوتبال ، آسیا ، میزبان ، قطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار