سردار مومنی اعلام کرد:

کاهش 7 درصدی تلفات تصادفات در 7 ماهه نخست سال/ امسال آخرین سال تولید وانت پیکان

رئیس پلیس راهور ناجا از کاهش 7 درصدی کشته‌های تصادفات در 7 ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه در سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث بشگاه خبرنگاران، سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهور ناجا صبح امروز در نشست خبری گفت: در 8 ماهه نخست سال 756 هزار خودرو شماره گذاری شدند که نسبت به سال گذشته 282 هزار خودرو بیشتر شماره گذاری شدند که این آمار معادل افزایش 59.8  درصد  شماره گذاری نسبت به سال گذشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تعداد خودروهای وارداتی 54 هزار و 104 دستگاه بوده است افزود: این عدد در سال گذشته 19 هزار بوده است از این رو شاهد افزایش 58 درصدی واردات خودرو هستیم.

سردار مومنی در خصوص شماره‌گذاری موتور سیکلت گفت: 393 هزار دستگاه موتور سیکلت شماره گذاری شدند که در مقایسه با سال گذشته که تعداد 178 هزار دستگاه شماره گذاری شده بود 82.2 درصد افزایش داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: بطور کلی امسال 50 درصد افزایش شماره گذاری چه در زمینه  خودرو و چه در زمینه موتور سیکلت داشته‌ایم.

* کاهش 7 درصدی تلفات تصادفات در 7 ماهه نخست سال
 
سردار مومنی در ادامه نشست خبری در خصوص تعداد کشته‌های تصادفات 7 ماهه نخست سال گفت: در 7 ماهه نخست سال 10 هزار و 870 نفر کشته شده‌اند که این آمار نسبت به سال گذشته کاهش 7 درصدی تلفات نشان می‌دهد چرا که در 7 ماهه نخست سال گذشته 11 هزار و 642 نفر کشته شده بودند.

وی با اشاره به اینکه هر چه جلوتر می‌رویم شاهد روند کاهشی تلفات در کشور هستیم اظهار داشت: در دهه ایمنی راه‌ها نشستی در سازمان ملل برگزار شد که در این نشست عنوان شد تلفن  همراه به عنوان عامل تصادفات جایگزین مواد مخدر و الکل شده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کشته‌ها در سال 1 میلیون 300 هزار نفر در جهان بوده است و 50 میلیون مجروح نیز در سال در سطح جهان وجود دارد عنوان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال 2030 تعداد کشته‌های تصادفات درجهان 2 برابر می‌شود و به 2 میلیون و 500 هزار نفر خواهد رسید.

وی ادامه داد: از این رو رویکرد طراحی و تولید خودروهای هوشمند که بتوانند خطای راننده را اعلام کنند وهنگام خطر و خروج از جاده خود خودرو از حرکت بایستد مد نظر گرفته شده است.

سردار مومنی با اشاره به اینکه تصادفات در دنیا در حال افزایش است بیان داشت: در حال حاضر شاهد روند نزولی تصادفات در جهان هستیم و از نظر آهنگ کاهش تصادفات رتبه اول را در جهان کسب کرده‌ایم.

رئیس پلیس راهور ناجا همچنین بیان داشت: در سال 84 از 28 هزار کشته به 18 هزار کشته رسیده‌ایم.

*استانهای سیستان و بلوچستان، همدان و کرمان در صدر تلفات تصادفات

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه عنوان داشت: استانهای مرکزی، آذربایجان شرقی و قم کمترین کشته‌ها در سطح کشور را داشتند و استانهای سیستان و بلوچستان، همدان و کرمان بیشترین کشته‌ها را در 6 ماهه نخست سال داشته‌اند.

 *امسال آخرین سال تولید وانت پیکان

سردار مومنی، رئیس پلیس راهور ناجا در خصوص میزان تصادفات در سال جاری گفت: با توجه به اینکه استفاده از تلفن همراه بیشترین علت تصادف رانندگی در جهان شده است امسال 770 نفر کمتر در تصادفات کشته شدند و ایران رتبه اول را در کاهش کشته‌های دنیا دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش کنترل ایمنی اتوبوس‌ها مورد توجه قرار دارد، افزود: با توجه به کنترل ایمنی اتوبوس‌ها، در سال جاری 37 اتوبوس واژگون و 217 نفر مجروح شدند.

مومنی در خصوص شماره گذاری خودروها اظهار کرد: شماره گذاری خودروها در سال جاری 60 درصد، خودروهای وارداتی 58 درصد و موتور سیکلت 83 درصد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: امسال آخرین سال تولیدوانت پیکان است و برای سال 94 هیچ خودرو و وانت پیکانی شاره گذاری نمی‌شود.

*پرداخت الکترونیک جرائم رانندگی از ماه آینده

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه از آغاز طرح زمستانه پلیس راهور خبر داد و بیان داشت:در این طرح 3 موضوع تجهیزات ایمنی زمستانه مانند زنجیر چرخ،رعایت فاصله طولی دررانندگی و سرعت مطمئنه در دستور کار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است.

وی در خصوص وضعیت معاینه فنی اظهار داشت: به هیچ عنوان نمی‌توانیم به معاینه فنی که در دست رانندگان است اطمینان کنیم این در حالی است که هیچ خودرویی نیست که معاینه فنی نداشته باشد اما بعضا این معاینه فنی‌ها یا جعلی است ویا به صورت سوری صادر می‌شود.

مومنی در پایان در خصوص نحوه پرداخت جرایم رانندگی خاطر نشان کرد: امکان پرداخت الکترونیکی جرایم رانندگی از ماه آینده در سایت راهور www.rahvar120.ir فراهم می‌شود و همه خودروها به استثنای آنهایی که حکم قضایی دارد به عنوان مثال خودرویی که بیش از 1 میلیون تومان جریمه داشته باشد می‌تواند از این طریق جریمه خود را پرداخت نماید.

انتهای پیام/
برچسب ها: کاهش ، تلفات ، تصادفات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار