مدیر حقوقی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه شهرها مختلف کشور به ویژه کلان شهرها باید از تجربیات شهرداری تهران در امور حقوقی استفاده کنند،گفت: در حال حاضر پایتخت کشورمان یک ابرشهر است که با مسائل و مشکلات بیشتری نسبت به سایر شهرها دست و پنجه نرم می کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانرسول رخ بر ضمن بیان مطلب فوق افزود: پیروی از تجربیات شهرداری تهران در طرح دعوا برای احیای حقوق شهر یا شهروندان قطعا مورد استفاده سایر شهرها خواهد بود زیرا اگر یک رای عمومی در یک شهر صادر شود مراجع ذی صلاح وقتی می خواهند قانون گذاری کنند و مصوبه ای داشته باشند رعایت آن مفاد برای آنان هم لازم اجراست.

وی با بیان اینکه شهرداری ها از یک نهاد خدماتی به یک سازمان فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده اند، ادامه داد: شهرداری ها متولی عدالت در شهرها هستند و نمی توانند حقوق شهر را نادیده بگیرند.

رسول رخ بر تصریح کرد: هم اکنون تعاریف جداگانه از حق، باعث بیشترین اختلافات بین شهروندان و شهرداری است. از این رو موضوع به محاکم قضایی کشیده می شود. این محاکم هم بر مبنای قوانین به موضوع رسیدگی و رای صادر می کنند که رای آنها نیز برای طرفین لازم الاجراست.

وی با اشاره به نشست اخیر قضات دیوان عدالت اداری با مدیران حقوقی شهرداری های کلانشهرهای کشور در اصفهان گفت: در این نشست تحولات قانونی که در دوره های اخیر بیشتر شهرها با آن مواجه بودند، مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

مدیر حقوقی شهرداری اصفهان در پایان با تاکید بر اینکه لازم است اين نشست ها با حضور قضات و مستشاران ديوان عدالت اداري به طور مستمر برگزار شود، خاطرنشان کرد: در این نشست های كارشناسي و تخصصي، لوايح و طرح هايي كه مورد اعتراض قرار گرفته را می توانیم بیش از پیش بررسی کنیم. 


برچسب ها: تجربیات ، حقوقی ، اصفهان ، تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار