جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه آزاد نوشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد رسانه‌های متعلق به دانشگاه آزاد تمام قد و ناشیانه در اختیار یک طیف تندروی سیاسی قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی با انتشار نامه‌ای خطاب به رئیس دانشگاه آزاد نوشت: چرا رسانه‌های تحت مدیریت دانشگاه که با پول مردم و از بیت المال اداره می‌شود به یک باشگاه سیاسی و جناحی برای طیفی رادیکال تبدیل شده‌اند و مواضع گروه‌های تندرو و منفعت طلب را منعکس می‌کند؟

متن کامل نامه جمعیت دانشجویان حامی عدالت اسلامی به شرح زیر است:

جناب میرزاده
ریاست دانشگاه آزاد
باسلام

همانگونه که مطلع هستید هر رسانه دارای وظایفی مشخص و هدفدار است، رسانه‌ها بر اساس نوع تاسیس و هدفگذاری به رسانه‌های مستقل و وابسته تقسیم می‌شوند، بر همین اساس رسانه‌های وابسته بر اساس وظایف تعیبن شده سعی می‌کنند در راستای منافع عام و جامع دستگاه متبوع خود اقدام به انعکاس خبر، آگاهی‌بخشی و اطلاع رسانی در سطح جامعه نمایند.
اما اگر هر نوع اقدامی بر خلاف ذات رسانه اتفاق افتاد، نشان می‌دهد رسانه از اهداف اصلی خود فاصله گرفته و مسیری منحرف و غیرحرفه‌ای را پیش‌رو دارد، در همین زمان است که جریان‌های نامرتبط و بعضا سیاسی و جناحی اینگونه رسانه‌ها را دستاویزی برای رسیدن به منافع جریان  خود قرار می‌دهند.

ایسکانیوز از جمله خبرگزاری‌های وابسته به دانشگاه آزاد است که به دلیل هزینه‌های گزافی که به دانشگاه آزاد و مخصوصا دانشجویان تحمیل می‌کرد با دستور فرهاد دانشجو تعطیل و هزینه‌های مربوط به آن به جایگاه اصلی خود یعنی حوزه فرهنگ و آموزش تخصیص داده شد. اما متاسفانه در زمان تصدی شما بر کرسی ریاست دانشگاه آزاد، شاهد آن هستیم که در این خبرگزاری فعالیت‌های رسانه‌ای خود را مجددا با رویکردی کاملا سیاسی و جانبدارانه از سر گرفته است. البته بررسی‌ها و آمارهای دقیق نیز نشان می‌دهد رسانه‌های متعلق به دانشگاه آزاد ، به دور از اهداف عالی دانشگاه که خدمت به جامعه دانشگاهی است، به طور تمام قد و ناشیانه در اختیار یک طیف تندروی سیاسی قرار گرفته‌اند و به تریبونی برای انعکاس صدای جریان معلوم الحال تبدیل شده‌اند.

جناب میرزاده
مگر مقام معظم رهبری در خصوص حساسیت استفاده از بیت‌المال بارها متذکر نشده‌اند؟

چرا رسانه‌های تحت مدیریت دانشگاه که با پول مردم و از بیت المال اداره می‌شود و باید در اختیار دانشگاه باشند به یک باشگاه سیاسی و جناحی برای طیفی رادیکال تبدیل شده‌اند و مواضع گروه‌های تندرو و منفعت طلب را منعکس می‌کند؟

چرا اتاق فکر رسانه‌ای دانشگاه آزاد که باید از دانشجویان و اساتید با تجربه و دانش آموخته در دانشگاه آزاد تشکیل شود، باحضور کمیسیونی منتخب از رسانه‌های دگراندیش و افراد متهم در فتنه 88 برگزار می‌شود؟

آیا بهتر نیست مبالغ نجومی که به اینگونه خبرگزاری‌ها و اتاق فکرها پرداخت می‌شود، در نقاط مناسب‌تر و برای ارتقای وضعیت رفاهی، فرهنگی و آموزشی همه دانشگاه هزینه شود؟

آیا بهتر نیست این خبرگزاری‌ها که با دسترنج مردم و دانشجویان راه اندازی شده‌اند، در راستای بهبود وضعیت رفاهی و فرهنگی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اعم از دانشجو، اساتید و کارمندان قدم بر دارند؟

آیا بهتر نیست این خبرگزاری‌ها به جای اختصاص هزینه‌های گزاف، برای تهیه فیلم‌های تبلیغاتی از شما، آن هم به سبک و سیاق کاندیداتورها و نامزدهای انتخاباتی! صدای مظلومیت دانشجویان اساتید و کارمندان را منعکس کند؟

آیا واقعا از نگاه شما تعریف عدالت اینگونه است که این خبرگزاری که با شهریه دانشجویان ارتزاق می‌کنند در خدمت جریان خاص سیاسی قرار بگیرد و ابزاری برای تملق گویی و تمجید از حضرتعالی تبدیل شود؟

جناب رییس!

چرا دستور نمی‌دهید تیم رسانه‌ای تندرو و معلوم‌الحال اطراف شما به جای فعالیت‌های جناحی و سیاسی به پیشرفت کیفی دانشگاه کمک کنند؟

آیا بهتر نیست برای تامین هزینه‌های دانشگاه! به جای افزایش ناعادلانه شهریه‌ها و افزایش بی‌برنامه ظرفیت‌ها، جلوی ول خرجی‌ها و اتلاف بیت المال را می‌گرفتید؟

هرچند که منتظر پاسخ‌های شما هستیم اما کمی کمک کنید و همت نمایید، چرا که به امید خدا در آینده‌ای نه چندان دور به همت جوانان انقلابی امام خامنه‌ای دست زیاده خواهان و منفعت طلبان که اختاپوسی بر منافع ملت چنبره زده‌اند قطع خواهد شد و عدالت اسلامی که نقطه آمال جمهوری اسلامی ایران است، آن‌ها را رسوا خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار