عمادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

6 دی ماه تاریخ شروع امتحانات نهایی/ تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی ادامه دارد

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: تاریخ شروع امتحانات نهایی 6 تا 24 دی ماه است.

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص تاریخ شروع امتحانات نهایی گفت: تاریخ امتحانات نهایی 6 تا 24 دی ماه است و بلافاصله پس از شروع امتحانات تصحیح اوراق نیز آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طراحی سوالات به سمت مفهومی‌تر پیش می‌رود، افزود: تلاشمان این است که دوره‌های مختلف طراحی سوالات تفاوت نکند و اینکه گاهی اوقات گفته می‌شود سوالات خرداد ماه با شهریور یا دی ماه متفاوت است صحت ندارد زیرا ما به طراح سوال زمان انتشار سوال را اعلام نمی‌کنیم بنابراین ممکن است سوال مربوطه در خرداد یا در شهریور ماه کار شود کسی نمی‌تواند مدعی باشد که یک سوال در دوره ای سختر از دوره‌ی دیگر است.

عمادی در خصوص امتحانات پیش دانشگاهی عنوان کرد: مقرر بود 4 درس امکان نهایی پیش دانشگاهی به عنوان سوابق تحصیلی دانش آموز به سازمان سنجش اعلام شود که این مسئله تصویب نشد و امسال نیز تاثیر سوابق تحصیلی 25 درصد خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در خصوص حذف کنکور اظهار داشت: حذف کنکور به طور کامل اتفاق نخواهد افتاد اما طی مدت 5 سال باید دروس سه سال آخر دوره‌ی متوسطه نهایی شود و نتایج به سازمان سنجش ارائه گردد بنابراین درصد تاثیر سوابق تحصیلی باید هر سال بیشتر شود ولی این به این معنا نیست که تاثیر به 100 درصد برسد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار