سنندجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛
سنندجی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ؛
پیمان سنندجی در گفتگو با
خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تصریح کرد : 613 دستگاه اتوبوس شرکتی و 1652 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی تاکنون مورد بازبینی و تست قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: مخازنی که عمر مفید آنها به اتمام رسیده بود نیز به منظور معدوم شدن به اداره کل استاندارد تحویل داده شده است.
سنندجی ادامه داد: اکنون روزانه بین 20 تا 30 دستگاه اتوبوس مورد تست قرار می گیرند که با توجه به اینکه 3 هزار دستگاه اتوبوس شهر نیازمند بازبینی تست مخازن هستند، 2 ماه آینده تست تمامی مخازن اتوبوس های گاز سوز به اتمام خواهد رسید.
وی خاطرنشان کرد: مخازن گاز سوزی که فرسوده هستند باید تعویض شوند تا از خطرات و حوادث احتمالی جلوگیری شود، البته برخی از مخازن نیز با تعمیرات مجددا قابل استفاده هستند در عین حال پس از تست تمامی مخازن، مخزن هایی که فرسوده باشند و عمر مفیدشان به پایان رسیده باشد تعویض می شوند که هزینه هر مخزن جدید حدود 3 میلیون تومان است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه براساس قانون هزینه تست مخازن اتوبوس های گاز سوز برعهده شهرداری نیست اما اکنون مدیریت شهری برای حفظ ایمنی مسافران این هزینه ها را متقبل شده است، گفت: هر اتوبوس گاز سوز 7 مخزن گاز دارد که در بررسی ها تمامی این مخازن مورد تست قرار می گیرند. هزینه تست هر اتوبوس حدود 417 هزار تومان می شود.
انتهایپیام/