راز ماندگاری یک هنرپیشه از زبان "عباس غزالی"

بازیگر "وضعیت سفید" گفت: بعضی از بازیگران با وجود اینکه زحمت زیاد می‌کشند محکوم هستند به اینکه دنیای هنری آنها به سادگی هر چه تمام‌تر طی شود و برای آنها مثل بازیگران مشهور دلچسب نیست.

عباس غزالی در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، در خصوص ملاک‌های ماندگاری در بازیگری گفت: اعتقادم بر این است که هر دوره‌ای بازیگر خاص خودش را به ثبت رسانده و الان هم بازیگران خوبی داریم که به نتیجه مطلوب رسیده‌اند و در هر دهه‌ای به انواع بازیگران، سبک‌های مختلف نیاز داشته تا به پیشرفت سینما کمک کنند.

وی در ادامه داد: ماندگاری را مد نظر قرار داده‌ام و سعی می کنم از بیرون به خودم نگاه کنم، اهدافم را روی کاغذ بیاورم، عجول نباشم و آهسته و پیوسته حرکت کنم، افقی نقاشی کرده ام که انتها ندارد و مهمترین راز ماندگاری را انتخاب درست می دانم.

وی عنوان کرد: بازیگر باید زبان هنر را خوب یاد بگیرد و درست از آن استفاده کند و به اطراف خود نگاه عمیق داشته  و از هنر پیشه‌هایی که فقط از هنر پیشگی اسم آن‌را یدک می کشند دوری کند.

وی در ادامه گفت: با اندوخته بالا و استفاده درست از نعمتی که خدا در وجود بازیگر قرار داده (آن بازیگر) در هر زمان و شرایطی مورد استقبال عام و خاص قرار می گیرد و گذشت زمان است که نشان می دهد چه کسی دارای این موهبت قرار گرفته و چه کسی نگرفته؛ چرا که بعضی‌ها زود آمدند و زود رفتند.

وی در مورد اهداف رسیدن به راز ماندگاری خودش اظهار داشت: سعی می کنم به عقبه پیشکسوتان خوب نگاه کنم و این خیلی سخت نیست، باید اساتیدی چون "پرویز پرستویی"، "مهدی هاشمی" و "گری اولد من" را مرور کرد.

غزالی گفت: بازیگر نباید از تکنیک‌ شخص خاصی پیروی کند چون خودش را محدود می کند و بهتر این است که تکنیک بازیگران بزرگ دنیا را ارزیابی کرد؛ البته به این معنا نیست که تکنیک‌های آنها را مختص به خود کنی چون مسائل فرهنگی و اجتماعی آنها با ما کاملا فرق می‌کند.

غزالی در ادامه  بیان کرد: بازیگر خوب باید واقعگرا  و تاثیرگذار باشد و از شرایط و تکنیک‌ خاص خودش استفاده کند تا بتواند صاحب سبک و امضا شود و در مجموع باید آفریدن را پیدا کرد و برای تزئین این آفرینش دنبال تکنیک خاصی باشیم.

وی با اشاره به دلایل موفق نشدن برخی از بازیگران در این عرصه اظهار داشت: برخی دلایل به فیزیک و چهره و نافذ بودن چشم برمی‌گردد و دلیل اصلی آن به خدا ربط دارد چرا که بعضی بازیگرها با وجود اینکه چهره زیبایی ندارند ولی جذابیتی دارند که فقط موهبت خداوند باعث می‌شود در دل مخاطبان و مردم جای گیرند.

وی در پایان گفت: بعضی از بازیگران با وجود اینکه خیلی زحمت می کشند محکومند به اینکه دنیای هنری آنها به سادگی هر چه تمام‌ طی شود و برای آنها مثل بازیگران مشهور دلچسب نیست.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار