قائم مقام وزارت بهداشت:

مراقبین سلامت در حاشیه شهرها به درب منازل می‌روند

حریرچی با بیان اینکه ارائه خدمات در برنامه مراقبت‌های اولیه فعال خواهد بود، گفت: فعال بودن به این معناست که مراقبین سلامت به درب منازل مردم برای غربالگری مراجعه می‌کنند.

دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه ارائه خدمات مراقبت‌های اولیه در حاشیه شهرها و شهرهای کوچک فعال خواهد بود، افزود:  این فعال بودن به این معناست که مراقبین سلامت به درب منازل مردم مراجعه می‌کنند و آن‌ها را در رابطه با بیماری‌های مختلف غربالگری می‌کنند.

وی ادامه داد: در صورتی که فرد در حین غربالگری پر خطر شناخته شده باشد، پیگیری‌های بعدی این فرد جدی تر خواهد بود و برای معاینات دقیق تر به سطح‌های بالاتر ارجاع داده خواهد شد.

وی افزود: کلیه خدمات بهداشتی مثل بهداشت مادر و کودک، مادران باردار، کودکان تا سن مشخص، واکسیناسیون، رشد و تکامل کودکان و بسیاری از خدمات دیگر در این بسته دیده شده است.

حریرچی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما در بسته مراقبت‌های اولیه کاهش آمار بیمار‌ی‌های غیر واگیر است، عنوان کرد: در حال حاضر 70 درصد علت مرگ در کشور به دلیل بیماری‌های غیر واگیر است،‌ بنابراین تلاش می‌شود تا از این طریق آمار ابتلا را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: در مرحله‌ی اول فشار خون و دیابت مورد غربالگری قرار می‌گیرد و به مرور چاقی و اختلالات روانی هم به این بسته اضافه می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار