شماره ۸۵؛

بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها در هفته‌ای که گذشت + دانلود

از این بسته می‌توانيد بهترين و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اين هفته دريچه را دانلود کنيد؛ نرم افزارهایی که به انتخاب شما کاربران محترم جمع آوری شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه فناوری اطلاعات در یک هفته گذشته بود.






GOM Player؛
در ادامه معرفی نرم افزارهای پخش کننده ویدیویی به معرفی نرم افزار دیگری در این زمینه خواهیم پرداخت. نرم افزار پخش کننده ویدیویی GOM Player یکی از قدرتمندترین‌ها در این زمینه است. GOM Player کاملاً رایگان است و فقط نسخه ویندوز آن ارائه شده است. مهم‌ترین ویژگی که پخش کننده ویدیویی GOM Player را از سایر پخش کننده‌های ویدیویی متمایز می‌کند وجود میانبرهای کاربردی آن برای صفحه کلید و ماوس است. یکی از جذاب‌ترین امکانات پخش کننده ویدیویی GOM Player امکان بوک مارک کردن (نشانه گذاری) روی ویدیوها است.





یک نرم افزار ضروری برای همه؛
امروزه فایل‌های فشرده گستره وسیعی را در سطح وب به خود اختصاص داده‌اند و برای تسهیل در امور دانلود اکثر سایت‌ها فایل‌های دانلود را با فرمت‌هایی همچون zip و rar ارائه می‌دهند تا حجم فایل دانلود کاهش یابد، از این رو نیاز به نرم افزارهای فشرده سازی جهت مدیریت و Extract کردن فایل‌ها ضروری است، چرا که سیستم عامل ویندوز این قدرت و توانایی را ندارد و باید نرم افزارهای کمکی در این امور به کمک شما بیایند، یکی از بهترین و البته قدرتمندترین نرم افزارهای فشرده سازی و مدیریت آنها WinRAR است.





مدیریت راحت‌تر پنجره‌ها در ویندوز؛
یکی از ایراداتی که می‌توان به کاربران عمومی رایانه در ایران گرفت عدم آشنایی کافی با گستره نرم افزارهای ویندوز و تک بعدی بودن آنهاست. فراوان دیده‌ایم کارابران رایانه بعد از نصب و راه اندازی مجدد ویندوز یک مجموعه نرم افزاری که شاید متعلق به سالها پیش بوده باشد را برداشته و تعداد زیادی از نرم افزارهایی با نسخه قدیمی را روی سیستم خود نصب می‌کنند. استفاده از دی وی دی‌های نرم افزاری غیر از بحث نقض کپی رایت دو اشکال عمده برای کاربران ایجاد می‌کند: 1- عقب ماندن از بروزرسانی‌ها و نسخه جدید نرم افزارها 2- تک بعدی شدن نرم افزاری.

خوشبختانه مورد اول تا حدی که امنیت کاربران را زیاد به مخاطره نیاندازد توسط توسعه دهندگان نرم افزاری حل شده است. تعدادی از نرم افزارهای کاربردی نظیر مرورگرها هنگام نصب این توافق را از کاربر می‌گیرند که در صورت وجود آپدیت نرم افزار بطور خودکار به آخرین نسخه به‌روز رسانی شود. منظور از مورد دوم که نسبتاً مهم هم می‌باشد عدم آشنایی کاربران با نرم افزارهای مشابه نرم افزارهای مورد استفاده کنونی شان می‌باشد. چه بسا نرم افزارهایی باشند که توانایی بیشتری در رفع نیاز کاربر داشته باشند و با نیازهای او بیشتر منطبق باشند.






تجربه رابط کاربری متفاوت؛
لینوکس سیستم عاملی قدرتمندی است که رواج چندانی در کشور ما ندارد و اکثر کاربران از سیستم عامل ویندوز در رایانه خود استفاده می کنند، اگر علاقه دارید این سیستم عامل محبوب را در محیط ویندوز اجرا کنید و با کارکردهای آن آشنا شوید، برنامه "LinuxLive USB Creator" را دریافت کنید، برنامه معرفی شده قادر است با استفاده از درایوهای usb سیستم عامل لینوکس را اجرا کند، تنظیمات و پیکربندی نرم افزار بسیار آسان بوده و با چند کلیک ساده قادر به اجرای آن هستید. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: قابلیت ذخیره سازی اطلاعات ایجاد شده در usb درایو، سازگاری مناسب در زمینه اجرای فایل های پشتیبان و تصاویر، پشتیبانی از سایر اجزای سیستم عامل لینوکس و ... اشاره کرد.




Invisible Secrets؛
Invisible Secrets یک نرم افزار قدرتمند در زمینه تامین امنیت اطلاعات محرمانه موجود در رایانه است که با استفاده از الگوریتم و بخش‌های مختلف آن می توانید به خواسته های خود برسید، بخش‌های برنامه عبارت اند از: مخفی سازی فایل‌ها و پوشه‌ها، رمز گذاری بر روی تمامی اطلاعات، رمزگذاری بر روی برنامه‌های نصب شده و ... . یکی از اصلی ترین مزیت‌های برنامه معرفی شده فراهم کردن بستر مناسب برای انتقال فایل در شبکه یا از طریق اینترنت است، فقط کافیست که برنامه بر روی هر دو سیستم نصب باشد و آی پی آدرس مقصد را بدانید تا با خیال راحت فایل‌ها را انتقال دهید. در ضمن برنامه به گونه‌ای فایل‌ها و پوشه‌ها را مخفی یا رمزگذاری می‌کند که حتی فرد قادر به تشخیص محتوای اصلی آن فایل نباشد و این ویژگی می‌تواند سبب گمراهی هکرها نیز شود.




تامین امنیت با قدرتمندترین روش سخت افزاری؛
برای قفل گذاری بر روی رایانه و اطلاعات موجود بر روی آن، ما همیشه از برنامه های نصبی استفاده کنیم، اما گاهی این روش ها توسط هکرهای حرفه ای مورد تهاجم قرار می گیرند و با ارزش ترین اطلاعات ما در اختیار افراد غیر مجاز قرار می گیرد، برنامه قدرتمند Rohos Logon Key می تواند بستری را فراهم کند که برای کامپیوتر خود قفل سخت افزاری به وسیله فلش مموری ایجاد کنید، به گونه ای که اگر قفل مموری مورد نظر به رایانه متصل نباشد، اطلاعات قابلیت نمایش نداشته باشد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: ایمن سازی پس از جدایی فلش مموری مورد نظر، الگوریتم و امنیت قدرتمند در برابر نفوذ هکرها و افراد غیر مجاز، قابلیت تعیین محدودیت زمانی برای هر کاربر و ... اشاره کرد.




یک برنامه ضروری برای وبگردها؛
این روزها مرورگرها پر کاربردترین برنامه موجود در اکثر رایانه ها هستند و اطلاعات مختلفی در درون آن ها ذخیره یا نگه داری می شود، این اطلاعات می تواند شامل آدرس های مهم اینترنتی یا رمزهای عبور حساب های کاربری باشد، اگر نگران از دست رفتن این اطلاعات هستید می توانید از آن ها مانند سایر قسمت های رایانه نسخه پشتیبان تهیه و نگه داری کنید. برنامه "Hekasoft Backup & Restore" از اکثر مرورگرهای رایج مانند: گوگل کروم، فایرفاکس، اکسپلورر، اپرا، سافاری و ... پشتیبانی می کند. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: قابلیت ثبت اطلاعات افزونه های نصب شده بر روی انواع مرورگرها، امکان بازیابی آسان در صورت نیاز، ارائه فایل بهینه سازی شده و کم حجم اشاره کرد.




برای ویندوز؛
همیشه کیفیت حرف اول را می زند، به ویژه در زمانی که حرف از سلامتی انسان ها باشد. گوش های ما روزانه با صداهای مختلفی را می شوند و همیشه امکان اسیب دیدن آن ها به دلیل صداهای نا هنجار وجود دارد، این برنامهSound Normalizer می تواند به شما کمک کند فایل های صوتی را با یک کیفیت عالی در رایانه خود پخش کنید، از ویژگی هایی که این نرم افزار را متمایز می کند باید به مواردی چون: حذف نویزها و صداهای اضافی از فایل های در حال پخش، قابلیت ویرایش بر چسب های موجود بر روی فایل صوتی، قبالیت تست لایه های صوتی فایل و ... اشاره کرد. البته این برنامه علاوه بر افزایش کیفیت پخش فایل ها می تواند امنیت فایل های صوتی را نیز با رمزنگاری افزایش دهد.




توانایی های خود را بسنجید؛
مغز از وسط به 2 نیمكره تقسیم شده است كه هر كدام مجموعه‌ای نسبتا مجزایی از عملیات را انجام می‌دهند. البته 2 نیمكره مغز اطلاعاتی مانند مشاهدات حسی را از طریق رابطی ضخیم به نام جسم پینه‌ای كه آن ها را به هم متصل می‌كند با هم مبادله می‌كند. نیمكره راست مغز عضلات سمت چپ بدن را كنترل می‌كند، در حالی كه نیمكره چپ، عضلات سمت راست بدن را كنترل می‌كند. به دلیل این نحوه ارتباط عصبی است كه آسیب به یک طرف مغز بر نیمه مخالف بدن اثر می‌گذارد. با استفاده از این برنامه می توانید متوجه شوید که کدام نیمکره از مغزتان فعالیت بیشتری دارد و به شما راهکارهایی را پیشنهاد می کند تا بتوانید مهارت های هر دو نیمکره مغزتان را افزایش بدید و خلاق تر باشید. شخصیت ما در واقع تحت تاثیر میزان اثر متقابل نیمكره‌های مغز بر هم است، در افراد مختلف این تاثیر متفاوت است، چون بعضی نیمكره چپ مغزشان بهتر كار می‌كند و بعضی دیگر نیمكره راستشان و با توجه به همین برتری توانایی‌های مختلفی شكل می‌گیرد. 

 



دانلود کنید؛
همه ما گاهی مسائل یا اطلاعاتی را می شنویم که آن ها در دید ما قابل قبول نیستند ولی در حقیقت وجود دارند، برنامه ایرانی و محبوب "شاخ در نیاری" تعدادی از این مطالب جالب را در خود جا داده است و با خواندن مطالب موجود در آن قطعا تعجب خواهید کرد. برنامه معرفی شده به انواع سلیقه ها توجه کرده است و در زمینه های عمومی، پزشکی، ورزشی، فناوری، اجتماعی و ... دارای مطلب است. از مطالب موجود در برنامه می توان به مواردی چون: آشنایی با مرگبارترین حیوانات دنیا، عجیب ترین شغل دنیا، کشف جدیدترین عجایب درباره کره زمین و ... اشاره کرد.

 



هر آنچه که شما می‌خواهید؛
"تازه ترین ها" با جستجو و جمع آوری لحظه به لحظه اخبار، تازه های آشپزی، روانشناسی، پزشکی، سینما، مد و لباس، آرایش و زیبایی، حوادث، ورزش و ... از خبرگزاری ها، مجلات، وبلاگ ها و سایت های معتبر داخلی یکی از بهترین خبر خوان های ساخته شده برای سیستم عامل اندروید است. نمایش اخبار بسته به بزرگی صفحه نمایش دستگاه شما تنظیم می شود تا خواندن اخبار به بهترین شکل ممکن تسهیل شود. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: جمع آوری اخبار از 87 خبرگزاری معتبر، امکان افزودن خبر به علاقه مندی ها، امکان مطالعه آفلاین علاقه مندی ها و ... اشاره کرد.

 



به همراه ترجمه فارسی؛
آیت الکرسی یکی از دعاهایی است که خواندن آن بسیار سفارش شده و دارای فضلیت های فراوانی است، حال می توانید این دعاهای پر فضلیت را به همراه ترجمه فارسی در گوشی یا تبلت اندرویدی خود داشته باشید، برنامه علاوه بر دارا بودن دعای آیت الکرسی و ترجمه آن دارای دسته بندی هایی چون: قرائت صوتی آیت الکرسی، فواید و کاربردهای آیت الکرسی، درباره آیت الکرسی و ... است. این برنامه با توجه به امکاناتی که دارد، فقط بر روی گوشی ها و تبلت هایی قابل نصب است که دارای نسخه اندروید 3 و بالاتر هستند. برنامه به صورت کاملا رایگان عرضه شده است و می توانید با برنامه نویس آن ارتباط برقرار کنید.

 



200 دستور آشپزی؛
مهارت آشپزی یکی از توانایی است که به صورت مستقیم با زندگی ما انسان ها سر و کار دارد، اما تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چقدر در آشپزی مهارت دارید و قادر به تهیه چند نوع دستور آشپزی هستید؟ برنامه "آشپزخانه فیروزه ای" مجموعه ای از 200 دستور آشپزی گلچین شده در دسته بندی غذاهای سنتی و محلی، پلوها و ته چین ها، خورش ها، آش ها و سوپ ها، سالادها، دسرها، نوشیدنی ها، کیک و شیرینی ها، نان ها، ترشی ها و مرباها، پیتزاها و ... است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: توضیح کامل دستورها، رابط کاربری زیبا، قابلیت به اشتراک گذاری مطالب و ... اشاره کرد.

 



سنگ درمانی؛
شاید باورتان نشود ولی هر سنگ برای خود دارای ویژگی های خاصی است، که برخی از سنگ‌ها دارای ویژگی های درمانی هستند، نرم افزار فارسی "سنگ درمانی" به بررسی خواص درمانی انواع سنگ‌های از قبیل: زمرد، یاقوت، مروارید، عقیق و ... پرداخته است. از ویژگی‌های نرم افزار می‌توان به مواردی چون: قابلیت جستجو به صورت حرفه‌ای در دسته بندی‌ها و مطالب موجود، توضیح کامل ویژگی‌های هر سنگ و ارائه تصاویر مرتبط، قابلیت تعیین لیست علاقه مندی‌ها و ... اشاره کرد.

 



با زبانی ساده تر؛
math grade نام یک نرم افزاری است که به کودکان شما با زبانی ساده و شیرین درس ریاضی را آموزش می‌دهد. این نرم افزار با سیستم تکنولوژی جدید یعنی بازی و سرگرمی آموزش را شروع می‌کند و به همین صورت سوال‌هایی از کودکان شما می‌پرسد که با چند روز کارکردن به راحتی درس ریاضی را یاد می‌گیرند. تمامی گروه سنی می‌توانند این بازی را انجام دهند و در کمترین زمان ممکن ریاضی را فرا بگیرند. شما تنها با چند دقیقه کار کردن با این نرم افزار می‌توانید بفهمید که در نرم افزار از موتور گرافیکی فوق العاده استفاده شده است که می‌تواند باعث جلب توجه کودکان شود که همین موضوع کمکی بهتر به یادگیری کودکان شما در درس شیرین ریاضی می‌کند.

 



رایگان دانلود کنید؛
بدون شک مترجم زبان گوگل اگر بهترین مترجم متون به انواع زبان ها نباشد، حتما یکی از بهترین ها در این زمینه است. Google Translate یک دیکشنری کم حجم و قدرتمند برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی و ios است. این برنامه قابلیت ترجمه کلمات و جملات را به 64 زبان مختلف از جمله زبان فارسی را دارد. همچنین شما می‌توانید به جای تایپ کلمه مورد نظر آن را بگویید تا برنامه معنی آن کلمه را برای شما ترجمه و یا تلفظ کند. Google Translate قادر به تشخیص 17 زبان گفتاری و ترجمه شنیداری آن به 40 زبان را داراست. اگر روزانه با سایت‌های خارجی زبان زیادی سر و کار دارید این برنامه را حتما دانلود کنید، چرا که برنامه قابلیت ترجمه آن به زبان فارسی را نیز دارد.

 



ارتباطی راحت با دیگر سیستم‌عامل‌ها؛
4Videosoft iOS Transfer نرم افزاری حرفه ای برای انتقال فایل ها در iOS می باشد. این نرم افزار به شما این را امکان می‌دهد تا بتوانید فایل‌های مختلف مانند تصاویر، ویدئو، اس ام اس‌ها را از یک دستگاه با سیستم عامل iOS به دیگر دستگاه با همین سیستم عامل انتقال دهید یا اینکه فایل های خود از آیفون را به کامپیوتر شخصی که ویندوز دارد انتقال دهید.




یک راه حل برای جلوگیری از افت کیفیت تصاویر؛
بعضی مواقع شاید خواسته باشید از راه دور یک عکس بگیرید ولی به محض زوم کردن کم کم تصویر شما مات و مات‌تر می‌شود تا جایی که تصویر شما کاملا بی کیفیت می‌شود. شاید گرفتن عکس در آن شرایط کمی سخت باشد و شما نتوانید خود را به شئ مورد نظر نزدیک کنید. مثلا دوست دارید یک عکس زیبا و با کیفیت از یک شب مهتابی از ماه بگیرید ولی به محض زوم کردن با افت شدید کیفیت عکس مواجه می‌شود این بار صفحه دریچه فناوری برای این مشکل شما چاره‌ای یافته است و با یک نرم افزار بسیار کم حجم اما پرکاربرد این مشکل را برای شما حل کرده است.

زوم عکس



بدون نیاز به اینترنت؛
این نرم افزار می تواند سرعت لحظه ای شما را در هر مکان و زمانی که قرار دارید با استفاده از gps تلفن همراه شما اندازه گیری کند. از ویژگی‌های شاخص این سرعت سنج می توان به به دست آوردن سرعت در ماشین و یا پیاده در کمترین زمان ممکن با مکان یابی دقیق با استفاده از 24 ماهواره هوایی که در بالای سر شما قرار دارد صورت می گیرد. تنها کافی است که gps دستگاه شما روشن باشد و نرم افزار را باز کنید تا در کمترین زمان ممکن بدون نیاز به دسترسی به اینترنت مکان دقیق و سرعت لحظه ای شما را در هر لحظه ای که قرار دارید به دست آورید. علاوه بر این همه ویژگی این نرم افزار دارای گرافیک فوق العاده ای است که تا کنون توانسته نظر کاربران را به خود جذب کند.

 



نرم افزار کاربردی برای دروس ریاضی؛
از این پس دیگر نگران به همراه نداشتن ماشین حساب مهندسی نباشید! چرا که شما می توانید در کمتر از 5 ثانیه جواب پیچیده ترین معادلات ریاضی را بدست آورید. بله تعجب نکنید با نرم افزار PhotoMath شما می توانید به راحتی گرفتن یک عکس معادله ریاضی خود را حل کنید. کافی است نرم افزار را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و آن را اجرا کنید و دوربین تلفن همراه تان را به سمت معادله ریاضی بگیرید. خیلی سریع پاسخ را روی صفحه نمایش تلفن همراه خود مشاهده خواهید کرد. این نرم افزار به کمک دانش آموزان و دانشجویان آمده تا در سریع ترین زمان ممکن پاسخ مسائل را در اختیار آنها بگذارد. این نرم افزار پس از تهیه تصویری از معادله مورد نظر علاوه بر پاسخ نهایی، روش حل را نیز به صورت مرحله به مرحله نمایش می دهد.

  






گردآوری از: سالار واعظی


 • دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری








اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۳۵ ۱۵ آذر ۱۳۹۳
سلام عالی بود اینها مال کامپیوتر یا گوشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
امیر عباس
۲۱:۴۹ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
به نظرم باید برنامه پارتیشن بندی بدون حذف اطلاعات رو هم تو این صفحه میذاشتین.
دستتون هم درد نکنه واقعا برنامه جالبی بود.