نامه موسسه توانا به مدیر فیس بوک و افشای نقش دولت امریکا در پروژه های ضد ایرانی داخلی

حامیان مالی ما در وزارت امور خارجه و آژانس ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی به ما گفته‌اند که بارها سعی کرده‌اند دغدغه‌های ما را به فیسبوک منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، غیر فعال کردن شناسه های کاربری جعلی و صفحه رسمی موسسه موسوم به آموزشکده توانا در فیس بوک، موجب ناراحتی دو تن از مسئولان ارشد آن موسسه بنامهای مریم معمار صادقی و اکبر عطری شده که به موجب آن نامه ای افشاگرانه را خطاب به مدیریت فیس بوک منتشر کرده اند.

متن نگاشته شده که در تاریخ 25 نوامبر 2014 در وال استریت ژورنال منتشر شده با اعتراف به فعالیت محوری این موسسه به ظاهر آموزشی در رخدادهای ضد امنیتی فتنه سال  88 در ایران  و همچنین جذب نیروهای مخالف و ضد مردمی اپوزیسیون با هدف جاسوسی و خرابکاری ، به بخشی از حمایت های مالی دولتمردان امریکایی در این انجام ماموریت های این موسسه به ظاهر آموزشی در داخل کشور ایران اشاره می کند.
 
مدیران ارشد توانا در نامه خود خطاب به مدیریت فیس بوک می نویسند:" مارک زاکربرگ عزیز، کار «توانا» بدون وجود فیسبوک، تاثیر بسیار کمتری می‌داشت و این یکی از دلایلی است که چرا نهاد ما و پروژه دیگر آن، «تواناتک»، اغلب به نقشی که فیسبوک برای فعالان در سراسر دنیا دارد، اشاره می‌کند.
 
مریم معمار صادقی واکبر عطری که بدلیل انتشار عکسهای بی شرمانه یک خانم با بدن برهنه توسط کاربران آن شبکه به مدیریت فیس بوک گزارش خطا شده اند ، با اعتراض به بسته شدن صفحه این موسسه علت این گزارش ها را حکومت ایران دانسته و گفته اند فیسبوک لطفا نگذار جمهوری اسلامی ما را بازیچه قرار دهد!
این درحالی است که عکس این خانم عرب برهنه شده در یک شوی عکس با اعتراض بسیاری از کاربران عرب مسلمان مواجه شده بود.

مدیران این موسسه جاسوسی با اعتراف به حضور شناسه های کاربری جعلی سازماندهی شده عناصر ضد نظام و منافق توسط این مجموعه در فیس بوک به روند برخورد با این اقدامات اعتراض کرده و می نویسند:"   فیسبوک هزاران فعال را که با نام‌های مستعار فعالیت می‌کردند، به بیرون رانده است؛ از جمله افشاگران، حامیان زندانیان سیاسی، رهبران تجمعات، فعالان کارگری، فمینیست‌ها و وبلاگ‌نویسانی که از این بستر برای سازمان‌دهی فعالیت‌های خویش استفاده می‌کنند ."



  این موسسه که  تحت عنوان آموزش های فنی و مرتبط با جامعه مدنی، اندیشه های سکولار را در حوزه های مختلف از حوزه زنان و حقوق شهروندی گرفته تا نافرمانی های مدنی تاثیر گذار در ایجاد آشوب و اغتشاش در کشور را دنبال می کند در خصوص حمایت های مالی و معنوی دولتمردان امریکایی از ایشان می نویسد :" سازمان‌هایی مانند ما هم که فعالیت‌هایشان شفاف است، حامیان مالی ما در وزارت امور خارجه و آژانس ایالات متحده برای توسعه بین‌المللی به ما گفته‌اند که بارها سعی کرده‌اند دغدغه‌های ما را به فیسبوک منتقل کنند، اما هیچ توفیقی در این زمینه حاصل نشده است.

در پایان این نامه مهم مدیران توانا با اشاره به نقش حمایتی شرکت خدماتی گوگل به بخشی از تاکتیک های تهاجمی خویش علیه اعتقادات و ارزشهای بومی و ایرانی اشاره کرده و می نویسند :" ما همچنین از فیسبوک خواستیم تا امکان هدف‌گیری مخاطبان بر اساس زبان و منطقه جغرافیایی را برای ایران ممکن سازد، که به ما اجازه می‌دهد مطالب تولیدی خویش را برای ایرانیان برگزینیم که در دستیابی دقیق‌تر به گروه هدف‌ کمک می‌کند. گوگل سرویس «گوگل اَدوُرد» خود را به صورت رایگان در اختیار ما گذاشته است که به ما اجازه می‌دهد «توانا» را در نتیجه جست‌وجوها و در حساب‌های کاربری جیمیل تبلیغ کنیم. همچنین وقتی وبسایت ما تقریبا هر روز مورد حمله حکومت ایران قرار می‌گرفت، گوگل حتی به ما پناهگاهی بر روی سرورهای خود داد تا از این حملات در امان بمانیم.










اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.