رییس جمهوری "افغانستان" به منظور شرکت در نشست "سارک" عازم نپال شد

"محمد اشرف غنی" رییس جمهوری افغانستان در رأس یک هیأت بلند سیاسی و اقتصادی برای شرکت در نشست همکاری کشورهای جنوب آسیا 'سارک' کابل را به قصد کتماندو ترک کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز سه شنبه اعلام کرد که 'محمد اشرف غنی' رییس جمهوری افغانستان با سفر به نپال قصد دارد ضمن سخنرانی در نشست سازمان همکاری کشورهای جنوب آسیا 'سارک' با رییس جمهور، نخست وزیر و دیگر مقامات بلند پایه این کشور دیدار و گفت وگو کند.

بر اساس این گزارش رییس جمهوری افغانستان در حاشیه این نشست با مقامات کشورهای عضو سارک نیز به طور جداگانه در خصوص افزایش همکاری های منطقه ای دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

رییس جمهوری افغانستان را در این سفر 'ضرار احمد عثمانی سرپرست وزارت خارجه، نظیف الله سالارزی سخنگوی ریاست جمهوری و برخی دیگر از مقامات دولتی افغانستان همراهی می کند.

اتحادیه کشورهای همکاری منطقه ای جنوب آسیا، (سارک) در سال 1983 با شتراک هفت کشور بنگلادش ،سریلانکا، هندوستان، پاکستان، نپال، مالدیو و بوتان در دهلی نو ایجاد شد.

هدف از ایجاد این اتحادیه، همکاری در بخش های کشاورزی و توسعه روستایی، ارتباطات، علم، تکنولوژی و هواشناسی، بهداشت و فعالیت های مردمی، حمل و نقل و افزایش شاخص نیروی انسانی، اعلام شد.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.