اشرف غنی: "افغانستان" به میدان جنگ نیابتی هند و پاکستان مبدل نخواهد شد

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان تاکید کرد که کابل هرگز اجازه نخواهد داد افغانستان به میدان جنگ نیابتی هند و پاکستان مبدل شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد 'محمد اشرف غنی' روز چهارشنبه در نشست کشورهای عضو 'سارک' تاکید کرد به هیچ کشوری اجازه نخواهیم داد در افغانستان جنگ نیابتی راه اندازی کند.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم از خاک افغانستان بر علیه کشورهای همسایه استفاده شود در پاسخ به اظهارات پرویز مشرف رییس جمهور سابق پاکستان که گفته بود پس از خروج نظامیان خارجی از افغانستان این کشور به میدان جنگ نیابتی بین هند و پاکستان مبدل خواهد شد، گفت: به هیچ کشوری اجازه سوء استفاده از خاک افغانستان را نمی دهیم.

بر اساس این گزارش رییس جمهور افغانستان که به منظور شرکت در نشست سارک به نپال سفر کرده است، به لزوم همکاری کشورهای همسایه در تامین امنیت و صلح و ثبات تاکید کرد.

اتحادیه کشورهای همکاری منطقه ای جنوب آسیا، (سارک) در سال 1983 با مشارکت هفت کشور بنگلادش ،سریلانکا، هندوستان، پاکستان، نپال، مالدیو و بوتان در دهلی نو ایجاد شد.

هدف از ایجاد این اتحادیه، همکاری در بخش های کشاورزی و توسعه روستایی، ارتباطات، علم، تکنولوژی و هواشناسی، بهداشت و فعالیت های مردمی، حمل و نقل و افزایش شاخص نیروی انسانی، اعلام شد.

محمد اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان روز سه شنبه در رأس هیأتی عازم کتماندو شد تا در نشست سارک شرکت کند.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.