یک کارشناس مسائل غرب آسیا مطرح کرد

غرب به دنبال مدیریت داعش/ داعش ساخته و پرداخته آمریکا و محافل صهیونیستی است

یک کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: غرب به هیچ وجه به دنبال تخریب داعش نیست بلکه به معنای واقعی به دنبال مدیریت داعش است.

"سید هادی سید افقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،‌ در رابطه با سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با شرکت کنندگان کنگره جریان‌های تکفیری، گفت: ایشان به مسائلی اشاره کردند که قابل انکار نیست.

وی ادامه داد: امروز داعش برای آگاهان سیاسی و امنیتی مثلا تشکیلات سازمان تروریستی در 3 استان از جمله عراق مسلط است و با تسلط بر بام ساختمان‌ها پرچم‌هایش را نصب کرده است.

این کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: امروز  نفربرها و وانت‌های حامل نیروهای تروریستی به راحتی از شهری به شهر دیگر زیر چشم ماهواره‌های جاسوسی آمریکا و جنگنده‌های آمریکا جولان می‌دهند.

سیدافقهی افزود: مسئله ریختن سلاح و آذوقه از آسمان برای داعشی‌های محاصره شده، در برخی از مناطق عراق و سوریه  و همچنین در منطقه کوبانی و شجائیه شاهد ریزش تجهیزات پیچیده الکترونیکی و مخابراتی نیز هستیم.
 
وی ادامه داد: مسئله بعد در رابطه با این گروه تروریستی این است که امروز داعش به فروش نفت اقدام کرده  است، و باید گفت که کدام شرکت و کمپانی به خود اجازه داده می‌دهد از یک سازمان تروریستی نفتی را بشکه‌ای 20 دلار خریداری کند؟  این مبالغ چگونه پرداخت می‌شود و در کدام بانک‌ها نگهداری می‌شود؟ چطور وقتی ایران تحریم ها را دور می‌زند بالافاصله آمریکایی‌ها ان کشور را جریمه و تهدید و قطع ارتباط می‌کنند اما نسبت به این گروه چنین کاری را نمی‌کنند.
 
سید افقهی اظهار داشت: غرب به هیچ وجه دنبال تخریب داعش نیست بلکه به معنای واقعی دنبال مدیریت این گروه تروریستی است.

وی ادامه داد:  غرب خواستار باقی ماندن داعش  مانند القاعده و طالبان برای جنگ افروزی و فتنه است و به دروغ مدعی است که جنگ میان سنی و شیعه است.

این کارشناس مسائل غرب اسیا تصریح کرد: اینکه اگر کسی باور کند آمریکا و ضد داعش است باید گفت که  اینگونه نیست.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: تأکید رهبری این است که  داعش یک سازمان تروریستی ساخته و پرداخته آمریکا و محافل صهیونیستی است و ماموریت آن ایجاد جنگ و آشوب بین کشورهای اسلامی عربی و درون هر کشور است.
 
سیدافقهی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل فرمایشات مستدل مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی ایران قبول نکرد که زیر چتر آمریکا وارد ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی ضد داعش شود.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار