مشاور ‌عالی پاپ فرانسیس رهبر كلیسای جهانی كاتولیك با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، پیروان ادیان ابراهیمی را برادران دینی نامید.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، كاردینال ژان لویی توران، مشاور ‌عالی و مسئول گفت‌وگوی دینی پاپ فرانسیس رهبر كلیسای جهانی كاتولیك، در آیین افتتاحیه‌ی نهمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با كلیسای واتیكان، گفت: این نهمین دور از گفت‌وگوهای ماست و برخی از ما در دوره‌های قبلی این گفت‌وگوها هم شركت كرده‌ایم. گفت‌وگوهایی كه باعث شد تا بین ما اعتماد و هماهنگی ایجاد كند. این گفت‌وگوها نیازی برای صلح‌سازی، به ویژه در دوران بحران‌ها هستند.

وی افزود: رهبران ادیان مختلف در این گفت‌وگوها همدیگر را ملاقات می‌كنند و در خلال آن تحقیقاتی را انجام می‌دهند. البته پس از بازگشت به میان مردم و سرزمین خود با سؤال‌هایی هم مواجه می‌شویم كه زوایای این گفت‌وگوهای شما چیست؟ باید واقعیت‌های به جوامع انتقال دهیم و برای نمونه در بازگشت به كشورمان باید عنوان كنیم كه مسیحیان و اقلیت‌های دینی در ایران، دارای وضعیت و جایگاه مناسبی هستند.

وی با بیان اینكه گفت‌وگوها یك ضرورت هستند، افزود: باید به مسئولیت‌هایی كه داریم، واقف باشیم و اطلاع‌رسانی كنیم و ماحصل این آموزش، یك تعهد اخلاقی است كه می‌توانیم ادیان را معرفی كنیم.

مشاور ‌عالی و مسئول گفت‌وگوی دینی پاپ فرانسیس رهبر كلیسای جهانی كاتولیك همچنین با بیان حدیثی از امام علی (ع) كه فرمود: «مردم دو نوع‌اند؛ یا برادر دینی‌ تو هستند و یا در خلقت با تو برابرند» گفت: ما پیروان ادیان ابراهیمی، با همدیگر برادری و اخوت داریم و برادر و خواهر دینی هستیم.

وی افزود: ما سعی می‌كنیم كه بین مسلمانان و مسیحیان سازندگی وجود داشته باشد. خانه‌ای محكم ساخته شود تا برای آینده‌ی ما مفید باشد.

كاردینال ژان لویی توران، تأكید كرد: باید از طریق اعمال خودمان، مفید بودن گفت‌وگوهایمان را به اثبات برسانیم.

وی با اشاره به موج خشونت‌گرایی در جهان، گفت: ما هیچگاه فكر نمی‌كردیم كه اینگونه خشونت و افراط در جهان جاری شود. نمی‌توانیم درقبال این خشونت‌ها سكوت كنیم و شاهد خشونت علیه مسلمانان، مسیحیان و یهودیان باشیم.

مشاور رهبر كاتولیك‌های جهان در پایان سخنان خود اظهار كرد: این گفتوگوهای دینی مانند ستاره‌ای است كه در شب تاریك می‌درخشد و در حقیقت با این گفت‌وگوها به دنبال برقراری صلح و امنیت و آرامش هستیم.

نهمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیكان با عنوان «‌گفت‌وگوی سازنده‌ی مسلمانان و مسیحیان برای مصلحت جامعه» به ریاست ابوذر ابراهیمی‌تركمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و كاردینال ژان لویی توران، مشاور ‌عالی و مسئول گفت‌وگوی دینی پاپ فرانسیس رهبر كلیسای جهانی كاتولیك، عصر امروز سه‌شنبه چهارم آذر در حسینیه‌ی الزهرای (س) این سازمان برگزار شد.


انتهای پیام/  اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار