سید رضا افتخاری نسبت به انتقادات اخیر از عملکرد تیم ملی واکنش نشان داد و مشکلات باشگاهی را مهمترین عامل در درجا زدن فوتسال ملی دانست.

سیدرضا افتخاری رییس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در مورد انتقادهای مطرح شده پس از مسابقات گرندپریکس برزیل گفت: ما کشور آزادی هستیم و هر کسی اجازه انتقاد نسبت به هر موضوعی را دارد. ما هم از حرفهایی که منتقدین می زنند برای اصلاح خودمان استفاده می‌کنیم و هر زمان احساس کنیم زمان تغییر است، این کار را انجام خواهیم داد. قصد مقایسه کردن هیچ مربی ای را با خسوس ندارم اما فعلا تمام مربیان داخلی مشغول تیم‌های لیگ هستند و عملکرد تیمها و نتایج مسابقات می‌تواند در پایان فصل به قضاوت در مورد سطح فنی یک مربی کمک کند.

*فوتسالی نبودم و جایزه ریاست جمهوری را به شمسایی دادم؟

وی در پاسخ به انتقادات وحید شمسایی گفت: من در تمامی سالهایی که رشته فوتسال تشکیل شده است در فدراسیون بوده ام و فوتسال را از نزدیک زیرنظر داشته ام. خودم جایزه قهرمانی جام ملتهای آسیا را از دست احمدی نژاد گرفته و به شمسایی تحویل دادم. در زمان درودگر که بازی‌ها در شبکه سه پخش می‌شد چون شبکه ورزشی نبود و این همه مسابقات در لیگ های مختلف برگزار نمی شد. شرایط در این سالها فرق کرده است.
 
وی افزود: باید بپذیریم که فوتسال دنیا پیشرفت کرده است و زمانی که شما دعوا می‌کردید، حریفان کار حرفه ای کرده و سبقت گرفته اند. این انتقادها را دیگران هم داشتند و به آسیا رفتند و جوابشان را گرفتند. خود شمسایی هم که شانه خالی کرد و به مسابقات نرفت که البته این نشان از تیزهوشی وحید می باشد.
 
*با این وضعیت لیگ، نباید انتظار معجزه از خسوس داشت
 
پیش از این هم گفته ام که آینده تیم ملی فوتسال باید در اختیار مربیان ایرانی باشد به شرطی که خودشان را بروز کرده و تجربه کسب کنند تا سکاندار هدایت تیم ملی شوند و اگر روزی خودشان سرمربی شدند و دیگران به آنها حمله کردند طاقت شنیدن انتقادات را داشته باشند. اگر کسی به تیم ملی آمد همه وظیفه دارند از او حمایت کنند تا تیم ملی نتیجه بگیرد نه اینکه عده ای همواره تلاش کنند هر مربی ای آمد را از تیم ملی بیرون بگذارند. آقایان یادشان رفته با صانعی که هم اکنون سنگش را به سینه می زنند چکار کردند. در این همه مدتی که این کار را کردیم چه چیزی نصیب منتقدین و در مجموع فوتسال ما شد؟

باید عرض کنم که ما با حرف افراد مربی تعیین نمی کنیم. فدراسیون فوتبال کمیته فنی و گروهی از کارشناسان دارد و پس از مشورت با مشاوران مختلف تصمیم به جایجایی می‌گیریم. ما به قراردادی که با خسوس کاندلاس داریم پایبندیم و تا این لحظه مشکل خاصی نداریم اما نه این معنا که قرارداد خسوس دائمی است و هر زمان که احساس ضعف کنیم می توانیم تغییراتی ایجاد بنماییم.
 
افتخاری در ادامه سطح مسابقات لیگ را دلیل اصلی مشکلات مالی دانست و گفت: مربیان داخلی در باشگاه ها تلاش کنند تا به تیم ملی کمک کنند. یعنی فقط خسوس مقصر این نتایج بوده است؟ سطح مسابقات داخلی و میزان آمادگی بازیکنان در باشگاهها مناسب نیست بعد انتظار دارید بازیکنانی که در باشگاه های روسی بازی می کنند در سطح بازیکنان لیگ ایران باشند. آنهایی که در باشگاه روسی به خوبی آماده شده اند، یکی بهترین بازیکن سال آسیا و دیگری بهترین گلزن گرندپریکس شده اند.

این انتخاب ها که نظر خسوس نیست اما نشان از فاصله آمادگی بازیکنان در لیگ ایران و روسیه است. برنامه فعلی ما حمایت از باشگاه هاست تا به صورت حرفه ای تیمداری کنند. باشگاه هایی که به بازیکنشان ۱۰ درصد از قراردادشان را پرداخته اند انتظار دارند آن بازیکن بهترین عملکرد را در تیم ملی و باشگاهی داشته باشد و در تیم ملی معجزه کند.
 
وی در مورد عدم حضور برخی پدیده های لیگ برتر در تیم ملی افزود: بازیکنانی که در لیگ می درخشند قطعا در تیم ملی حضور پیدا خواهند کرد. چون برای ما فقط نتیجه گیری مهم است و نه افراد.

انتهای پیام/
برچسب ها: فوتسال ، افتخاری ، خسوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار